Pretraži
Božić za (pre)bogate ljubitelje mora i konjskih snaga – prodaje se Timossi-Ferrari “Arno XI” iz 1953.!

Božić za (pre)bogate ljubitelje mora i konjskih snaga – prodaje se Timossi-Ferrari “Arno XI” iz 1953.!

Objavljeno: 23/08/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Museo Ferrari/Ferrari Press Office

Sezona godišnjeg odmora je pri kraju, no more je još uvijek idealno – možda i za kupnju jedinog mariniziranog Ferrarija?

Na mom vezu u marini “Mokri snovi by Betula” u blizini Hvara se naguravaju tri plovila; Ferruccijeva Riva Aquarama Lamborghini s dva V12 iz 350 GT-a, 118 WallyPower s tri Chinookova motora i Timossi Arno XI, s dodatno nabrijanim V12 ravno iz Ferrarijeve F1. Samo jedan od njih je svjetski prvak…

 

Achilleova “Kvaka V12”

Achille Castoldi, vozač trkaćih čamaca (i ujedno praktičan čovjek) je početkom 1950-ih došao na genijalnu ideju; ugraditi V12 motor iz Ferrarijeve F1 u hidroplan, dodati dva kompresora i oboriti svjetski brzinski rekord za plovila u klasi ispod 800 kg. Da, ideja je uistinu genijalna, no imala je jednu “Kvaku 22” koja bi demotivirala i samog Yossariana – da bi dobio željeni motor, mogao se obratiti samo jednom čovjeku, ujedno vlasniku najtežeg karaktera u povijesti ljudskog roda – Enzu Anselmu Ferrariju osobno!

Morate shvatiti da 1950-ih proizvodnja motora nije baš spadala u folder “masovna produkcija”, pogotovo što se tiče motora s F1 specifikacijama. Enzo ih je početkom 1950-ih imao samo četiri, a Achille ga je žicao jednog od njih, prvo neizravno – preko Enzovih tvorničkih vozača Alberta Ascarija i Luigija Villoresija.

No il Commendatorea nije trebalo previše nagovarati  od 1919. i svoje prve brdske utrke u Parmi je živio za samo jednu stvar – utrkivanje, a to što se ovo trebalo odvijati na vodi mu uopće nije smetalo; imao je samo jedan zahtjev – da nadgleda cijeli proces!

 

Kad F1 snaga NIJE dovoljna…

Cantieri Timossi su mu u Azzanu izgradili drveni hidroplan dug 6,2 m obučen u furnir mahagonija, a Scuderia Ferrari je ugradila V12 motor tipo 375 F1, identičan onom kojim je 1951. Florian Gonzales u Silverstoneu osvojio Ferrarijevu prvu F1 pobjedu. Inicijalno je Achille kupio Ferrarijev “Lampredi”  V12 s 385 KS, no kad je Enzo čuo da moderni Ahil juriša na svjetski rekord, odmah je poslao svog glavnog inženjera s motorom spremnim za GP!

Stefano Meazza i ostali specijalci Scuderije su shvatili da im F1 snaga neće biti dovoljna za rušenje rekorda, pa su naknadno ugradili još dva kompresora, svaki sa svojim četverocijevnim Weberom, koji su upucavali mješavinu zraka i metanola u omjeru 5:1. Rezultat? Tada SF-ovskih 550 KS, tj. 600 KS u trkaćem “trimu”.

 

Rekord nije imao šanse – Achille je jezerom Iseo protutnjao prosječnom brzinom od 241.707 km/h – rekord je postavljen, i što je najbolje – još stoji!

 

Srećom, stoji i sam hidroplan, s Ferrari Classiche certifikatom, a uskoro će se naći u prodaji DuPont Registryja. Sve provjerite na https://www.theferrariboat.com/ prije kupnje!

 

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X