Pretraži
BMW u Essenu izlaže samo najbolje dijelove svoje fantastične sportske povijesti!

BMW u Essenu izlaže samo najbolje dijelove svoje fantastične sportske povijesti!

Objavljeno: 04/04/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: BMW AG

BMW u Essenu obilježava 100 – godišnjicu ganjanja rekorda, 90- godišnjicu proizvodnje automobila i 60 godina povijesti MINI oznaka.

U srpnju 1919. testni pilot Franz Zeno Diemer je u zrakoplovu pogonjenim BMW motorom postigao dotad neviđen visinski rekord, izvlačivši svaki raspoloživi okretaj sve do 9.760 m.

Dvadeset godina kasnije je Georg “Schorsch” Meier (1939.) na Kompressor BMW-u 255  osvojio Senior Isle of Man TT utrku (500cc) i postao prvi stranac pobjednik Najveće utrke na svijetu. nakon toga je istim ritmom nastavio na Assenu i u Spa, te ujedno postao prvi motociklist koji je ostvario proječnu brzinu od 160 km/h u utrci. U tom društvu je jednakopravan BMW S 1000 RR s kojim je Michael Dunlop ponovio Georgov trijumf 75 godina poslije. 

BMW Group Classic u Essen dovodi i  BMW V12 LMR koji je dominirao u 24 hrs du Mans 1999. Pierluigi Martini, Joachim Winkelhock i Yannick Dalmas su uz pomoć Williams F1 Teama (preciznije Patricka Heada) uživali u svim aero blagodatima karbonske oplate i decibelnim poslasticama S70 V12 motora s 433 kW/580 KS/678 Nm iza svojih leđa.

Ti 10.i 13. srpnja 1999. su također poznati i kao “Dani kad su Mercedesi letjeli” – prvo Mark Weber u četvrtak, a onda je poletio i drugi Air-CLR s pilotom Peterom Dumberckom u subotu. Katayama se psihički raspao baš poput njegove stražnje lijeve gume na Toyoti , a BMW je slavio. To je opak sport, zar ne Charles?



U tom uzvišenom društvu se našao i Mini 1275 GT, s kojim je Richard Longman osvojio BTCC prvenstvo prije 40 godina. Koja opaka družina!

 


 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X