Pretraži
BMW M8 Prototype – unikat kojeg je BMW ljubomorno skrivao čak 20 godina od nastanka

BMW M8 Prototype – unikat kojeg je BMW ljubomorno skrivao čak 20 godina od nastanka

Objavljeno: 09/09/2019 / Autor: Mihael / Foto: en.wheelsage.org

Još uvijek nam nije jasno zašto je BMW bio tako tajnovit kada je u pitanju brutalni M8 iz 1990. godine. Njegovo samo postojanje su uporno negirali sve do 2010. godine kada je prvi puta prikazan uskom krugu odabranih novinara. Zapravo, događaj koji je zapravo bio razlog okupljanja jest bilo BMW-ovo predstavljanje tada novog podbrenda „i“ električnih automobila.

Možda ćemo imati prilike iskusiti trunčicu karizme legendarnog M8 prototipa kojem nažalost nije bilo suđeno da dođe do proizvodne faze. Nekidan je kanadski ogranak BMW-a najavio da će biti napravljena posebna verzija suvremene M8-ice pod imenom M8 Individual Manufaktur Edition. Ideja toga automobila je odati čast starom M8 prototipu koji je neizostavan dio BMW-ovog nasljeđa.

BMW M8 E31 prototip je jedna od najbolje čuvanih tajni 1990-ih godina. Tada se BMW odlučio za tajnoviti projekt kojim bi potentnu seriju 8 pretvorio u lovca na super automobile poput Ferrarija i Porschea toga vremena. BMW je razvio i golemi 6.1-litreni V12 motor koji je razvijao fantastičnih 558 KS uz 500 Nm okretnog momenta. Vrijeme je to kada je BMW blistao sa ponajboljim atmosfercima na svijetu.


BMW M8 E31 Prototype

BMW M8 E31 Prototype

BMW M8 E31 Prototype


Ovaj u M8 prototipu, oznake S70, isporučuje 90% svojega okretnog momenta od sveć niskih 2000 okretaja u minuti. Iznimno impresivno za atmosferski motor od prije 30-ak godina. Legenda o E31 M8-ici je bila uvijek obavijena velom tajne a pojavljivale su se i pogrešne tvrdnje poput one da je V12 motor koji je pogonio kultnog McLarena F1 upravo ovaj S70.

Iako u nekim crtama sličan motoru u M8 prototipu, BMW je za McLarena F1 razvio potpuno novi motor. Prema tvrdnjama BMW-a, M8 prototip je mogao potegnuti sve do 320 km/h, međutim nikada nije napravljen niti jedan službeni test koji bi potvrdio BMW-ove tvrdnje o najvećoj mogućoj brzini.

Nakon završetka unikatnog prototipa M8, BMW je procijenio da je cijeli projekt previše nadobudan i financijski neisplativ. Bili su mišljenja da neće pronaći tržište za tako skupocjen automobil u doba ekonomske krize 1990-ih. Iz današnje perspektive, mišljenja smo da su im financijske kalkulacije bile pogrešne, ali lako je biti general poslije bitke.


Pogledaj galeriju


BMW M8 E31 Prototype

Povratak na vrhpointer
Zatvori X