Pretraži
BMW M3 E30 – Crni dijamant iz 1988. traži novog presretnog vlasnika! Još ste tu?

BMW M3 E30 – Crni dijamant iz 1988. traži novog presretnog vlasnika! Još ste tu?

Objavljeno: 24/02/2020 / Autor: Petar Bondek / Diamondschwarz E30 M3 je prilika da imate 365 Božića godišnje... © Craig Balaban 2020

BMW M3 E30 – Ne postoji mnogo automobila s tako zvjezdanim statusom poput E30 M3!

Ultimativna Kockica je svoj renome potvrdila i na pisti i na cesti – usput je zaradila i titulu “najtrijumfalnijeg automobila svih vremena” i preotela tu titulu Bugattiju Type 35. Kako? E30 M3 je ostvario nevjerojatnih 1.436 pobjeda u 1.628 dana. Zamislite to – u roku od četiri godine, (sedam dana u tjednu) M3 je bilježio u prosjeku skoro jednu pobjedu dnevno…Eto otkuda legendarni status…


Izgleda kao napumpani E30, no jedino zajedničko s ostalim Trojkama su mu farovi, vjetrobran i svjetla… © Craig Balaban 2020


U tom periodu je konkurencija postala snažnija, s više gripa i aera, no M3 je u četiri godine imao samo dvije male revizije – za sveukupno 60 KS. Cestovna verzija je imala 200 KS iz 2,3 litrenog motora dok je u race izvedbi imala samo 300 KS, bez prisline indukcije – i samo 960 kg.

No imala je ono što drugi nisu – savršeni balans, baš poput drugog klasika njemačkog dizajna – Walthera PPK. Predivni režeći lagani S14 je zbog “nedostatka” dva cilindra bio znatno bliže samom centru automobila, a samo upravljanje je bilo tako precizno da je i danas mjerilo za sve sportske automobile. BMW, BMW, gdje li si krivo skrenuo?

 

BMW M3 E30 – Crno je uvijek u modi – pitajte Stonese!

Ovdje nudimo krasan primjerak “Diamondschwarz” karoserije s crnim kožnim interijerom. IZgleda  potpuno serijski, no – nije! Dodan je Dinanov chip, EVO filter zraka, H&R Sport opruge, Koni podesivi amortizeri, “štanga za mulde”, felge su restaurirane prije par mjeseci, a napravljen je i veliki servis.

Ukoliko imate nešto protiv soft-tuninga, po želji s emože vratiti i serijski ovjes. Neko to vole vruće – i originalno! Da, Motorcar Classics vrše dostavu širom svijeta, samo zvrcnite gospona Balabana i dogovorite detalje..


Interijer je umjetničko djelo praktičnosti – ne postoji automobil koji poput E30 M3 daje takav osjećaj prisnosti s vozačem – ovaj auto oblačite poput ronilačkog odijela! © Craig Balaban 2020


Što se interijera tiče, to je još uvijek #1 na mojoj listi – nema nepotrebnih detalja i fejk materijala – plastika je vrhunska i bez crackova, koža kao da je jučer oderana s kravljih leđa, još miriše na pašnjak…Sjedala? Bolja ne postoje – položaj sjedenja je savršen, uz mehaničko podešavanje potpore nogu. Zašto BMW više ne proizvodi automobile ovakve kvalitete i s ovakvim bravadom?


Legendarni S14 je i dalje mjerilo za izgled, kompaktnost, zvuk i performanse. Točka. © Craig Balaban 2020


 

Izgleda da je profit bitniji od vizionarstva, no ne smijemo kriviti igrača nego igru. Igru tešku 89.900 $, bar u ovom slučaju!

 

U svakom slučaju, da se BMW odluči proizvesti re-kreaciju E30 M3 (kao što to čini Aston Martin s DB4 GT Zagatom), planuli bi poput “Paklenog tornja”! Oko toga nema dvojbe!



Pogledaj galeriju

BMW M3 E30

Povratak na vrhpointer
Zatvori X