Pretraži
BMW 767iL Goldfisch je unikatni BMW sa V16 motorom. U ovo doba struje zvuči sumanuto, zar ne ?

BMW 767iL Goldfisch je unikatni BMW sa V16 motorom. U ovo doba struje zvuči sumanuto, zar ne ?

Objavljeno: 03/11/2019 / Autor: Mihael / Foto: BMW

Vrijeme masovnog „downsizinga“ kojem svjedočimo u autoindustriji donosi sa sobom sve manje motore s unutarnjim izgaranjem. Nisu motori jedino što se smanjuje kod automobila, jer tim novim motorima pada i emisija ispušnih plinova a sve češće se u automobile ugrađuju i elektromotori i tom srodno sklopovlje koje obične benzince pretvara u hibride.

Prije tridesetak godina, inženjer koji su konstruirali tada nove automobile ovakve sitnice nisu mučile. Iako je to razdoblje bilo vrhunac prve (po nama i jedine prave) turbo-ere, bilo je automobila koji su se pouzdali isključivo u dobri stari radni volumen motora.

Najveći motor koji se ugrađivao u to vrijeme u standardne cestovne BMW-e bio je 5.0-litreni V12 koji je korišten u luksuznom E32 750iL modelu, krunskoj limuzini iz Munchena. Vidjevši mogućnost da se iz pozamašnog V12 stroja izvuče i nešto više nego li je tvornički zadano, skupina inženjera u BMW-u se odlučila napraviti nešto do tada neviđeno za bavarskog junaka.


BMW 767iL Goldfisch

BMW 767iL Goldfisch

BMW 767iL Goldfisch

Uzeli su 5.0-litreni M70B50 iz obične cestovne serije 7, koji tamo razvija ugodnih 299 Ks. Da se razumijemo, govorimo o 1987. godini, kada je najbrži cestovni automobil na svijetu imao 478 KS i na nosu imao propetog konjića. Te iste godine, BMW-ovi inženjeri su počeli raditi na temeljito prerađenom V12 stroju, koji je na kraju završio sa 16 cilindara složenih u V konfiguraciju.



U toj novoj izvedbi, dolaze do radnog volumena od 6.6 litara kojim raspolaže novi V16 motor. Automobil u kojeg su odlučili ugraditi svoju kreaciju bio je 750iL, produženog međuosovinskog razmaka. To mu međutim nije previše pomoglo jer je prostor ispod haube motora ostao isti a motor je značajno narastao. Vidjevši da ga neće moći ugraditi pod haubu u klasičnoj shemi, BMW-ovi inženjeri su posegnuli za svojom kreativnošću.

Hladnjak motora koji se standardni nalazi tik uz motor preseljen je u stražnji dio velike bavarske limuzine. S obzirom da straga ne postoji nikakav dovod svježeg zraka koji mora hladiti motor, morali su izrezati stražnje bočne panele automobila kako bi osigurali dovoljnu količinu zraka za hlađenje. Sam hladnjak je podijeljen u dva manja kako bi se efikasnije hladio motor.

Novonastali 6.6-litreni motor razvijao je 408 KS a automobil se interno zvao BMW 767iL, da BMW, unatoč tome što bi Boeing zvučalo primjerenije. Nažalost, kada je na tapetu došlo pitanje serijske proizvodnje ovog automobila, BMW je vrlo brzo zaključio da se to ne isplati te cijelu priču ostavio na jednom jedinom prototipu kojeg vidite na slikama.


Pogledaj galeriju


BMW 767iL Goldfisch

Povratak na vrhpointer
Zatvori X