Pretraži
BMW 2800 GTS je savršena kombinacija Bavarca, klasičnog američkog musclea i talijanskog kupea

BMW 2800 GTS je savršena kombinacija Bavarca, klasičnog američkog musclea i talijanskog kupea

Objavljeno: 30/03/2020 / Autor: Mihael / Foto: BMW Classic

BMW GTS se temeljio na poznatoj i pomalo egzotičnog BMW-ovoj E9 platformi. Ukoliko znate kako tipični E9 automobil izgleda, onda vam ovaj 2800 GTS neće izgledati previše slično, osim prepoznatljivog BMW-ovskog prednjeg „mrkog“ pogleda. Automobil pred vama je ručno rađeni primjerak, rezultat ljubavi jednog Talijana prema najpoznatijoj Bavarskoj marki automobila. Njegovo ime je Pietro Frua.

Ispod značajno promijenjene vanjštine, ovaj 2800 GTS je zapravo 2800 CS, što je oznaka osnovne i prve verzije automobila unutar E9 serije koja se proizvodila od 1968. godine pa do 1975. godine. Dizajnersko ime koje se najviše veže uz E9 seriju je svakako ono Wilhelma Hofmeistera koji je općenito ostao zapamćen najviše po svom famoznom „Hofmeister kinku“. To je izvedba stražnjeg dijela linije bočnih prozora koja se od krova spušta u koso prema stražnjem kraju da bi onda po kutem skrenula ponovno prema naprijed, naglašavajući dinamičnost automobila.

 



 

Ovaj dizajnerski detalj se do dana današnjeg koristi kod mnogih automobila. Kod glavnog junaka naše priče, 2800 GTS-a, Hofmeister kink u svom prepoznatljivom obliku je nestao jer cijela stražnja linija bočnih prozora je gotovo usporedna sa onom kod prednjih A stupova.


BMW 2800 GTS

BMW 2800 GTS

BMW 2800 GTS


 

BMW 2800 GTS

Time BMW 2800 GTS spaja različita dizajnerska rješenja od prepoznatljivog BMW-ovskog prednjeg dijela, preko Fastback karoserije i zadnje bočne četvrtine slične onoj kod klasičnog Mustanga kombinirane sa izvedbom bočnih prozora osebujnog talijanskog kupe dizajne toga vremena. Najbolji predstavnik te škole je Maserati Mistral koji je također djelo Pietra Frue.

Fruin BMW je imao dinamičnu karijeru tijekom 1970-ih kada je obišao brojne salone automobila ali mu se nažalost u jednom trenutku gubi trag i ostaje zapušten. U jednom trenutku mu je čak promijenjena i boja iz originalne u crvenu. Srećom entuzijasti iz BMW Classica, kojima je dospio u ruke, su primjetili ostatke originalne boje kod otvora za spremnik goriva.

Zahvaljujući temeljitoj restauraciji koja je trajala od 2017. godine do 2019. godine, sada imamo ponovnu čast vidjeti 2800 GTS Pietra Frue u punom sjaju. Izložen je u samom sjedištu BMW-a.


Pogledaj galeriju


BMW 2800 GTS by Pietro Frua

Povratak na vrhpointer
Zatvori X