Pretraži
Autonomna vozila imaju ozbiljan sigurnosni propust – ekipa je otkrila kako je lako prevariti većinu samovoznih sustava, s potencijalno ozbiljnim posljedicama

Autonomna vozila imaju ozbiljan sigurnosni propust – ekipa je otkrila kako je lako prevariti većinu samovoznih sustava, s potencijalno ozbiljnim posljedicama

Objavljeno: 09/08/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Sveučilište u Washingtonu

Autonomna vozila su posljednji hit i proizvođači automobila bjesomučno razvijaju autonomne sustave vožnje kako bi poveli u toj globalnoj utrci. No, istraživači sa Sveučilišta u Washingtonu su pokazali koliko se trenutačni sustavi mogu lako zavarati.

Naime, prema istraživanju o računalnoj sigurnosti, koje je proveo prof. Yoshi Kohno, kamere koje koristi većina polu-autonomnih vozila mogu se zavarati tako da stop znakove protumače kao znakove za ograničenje brzine. Koliko je to opasno, ne treba posebno isticati, ali već sama činjenica da je moguće zavarati automobil da, umjesto da se zaustavi, on nastavi dalje pomalo ledi krv u žilama.


Automona vozila


Kohno je otkrio da se većina vizualnih sustava u trenutačnoj uporabi oslanja na detektore predmeta i klasifikatore, s tim da potonji interpretira ono što je detektor “vidio”, nakon čega donese odluku o tome što je navedeni predmet i na kraju pročita što piše na prometnom znaku.

Autonomna vozila su pak, kako ističe Kohno u svojem istraživanju, podložna hakerskim napadima koji mogu doći do klasifikatora te koristeći različite algoritme i fotografije prometnih znakova, mogu zavarati automobil i uvjeriti ga da je riječ o drugačijem znaku od prikazanog.

Radeći s kolegama sa Sveučilišta u Michiganu, Sveučilišta Stony Brook i Kalifornijskog sveučilišta, Kohno je uspio navesti samovozeći sustav da interpretira stop znak kao ograničenje brzine od 70 km/h i to jednostavno zalijepivši mali papirić na sam znak.


Automona vozila


Uz to, dodavši na znak natpise nalik grafitima na kojima je pisalo ‘Love’ i ‘Hate’, istraživači su uspjeli zavarati vizualni sustav s uspješnošću od 73,3 posto te bi on pomislio da je riječ o ograničenju brzine od 45 milja na sat.

Prema riječima višeg istraživača iz start-upa koji se bavi autonomnim vozilima – Voyagea – proizvođači automobila će morati nastaviti s razvojem i usavršavanjem samovoznih sustava kako bi izbjegli takve greške i podmetanja.


Pogledaj galeriju

“Mnogi od ovih napada mogu se prevladati korištenjem kontekstualnih informacija iz karata i percipiranjem okruženja. Primjerice, znak s ograničenjem brzine od 110 km/h u gradskoj sredini ili stop znak na autocesti baš i nemaju smisla. Autonomna vozila su, uz to, danas često opremljena s više senzora, pa se tako sigurnosni sustav može nadograditi korištenjem više kamera ili LIDAR senzorima”, zaključio je istraživač iz Voyagea.


Povratak na vrhpointer
Zatvori X