Pretraži
Audi 100 Avant Quattro Duo hybrid iz 1989. godine je strujić iz vremena dok to još nije bilo „cool“

Audi 100 Avant Quattro Duo hybrid iz 1989. godine je strujić iz vremena dok to još nije bilo „cool“

Objavljeno: 17/05/2020 / Autor: Mihael / Foto: Audi

Audi 100 Avant Quattro Duo hybrid – Audi, kao i svi respektabilni proizvođači u današnje vrijeme, ulaže golema financijska sredstva u razvoj električnog pogona kod automobila. Bilo da se radi o samostalnom električnom pogonu ili elektromotoru uparenom sa klasičnim motorom na unutarnje izgaranje, struja je tu i sada a bit će i ostati dio naše budućnosti sviđalo se to nama ili ne.

Audi je vidio u budućnost još prije 31 godinu. Pitanje jesu li doista bili vizionari ili kako se narodski kaže i da ćorava kokoš jednom nađe zrno, teško možemo odgovoriti sa 100% sigurnošću. Mišljenja smo ipak da su u Audiju nešto dobro predvidjeli još tada, debelo u 20. stoljeću kada su električni automobili i hibridi bili dio znanstveno fantastičnih filmova više nego li pojava na cesti.

Audijev prvi hibrid je nastao 1989. godine, napravljen je na osnovi prethodnika današnjeg A6. Bio je to Audi 100 a za potrebe hibiridizacije posegnuli su za karavanskom Avant izvedbom koja im je nudila više manevarskog prostora unutar kabine za smještaj dodatne opreme, baterija i elektromotora.


Audi 100 Avant Quattro Duo

Audi 100 Avant Quattro Duo

Audi 100 Avant Quattro Duo


 

Audi 100 Avant Quattro Duo hybrid

Dok u današnje vrijeme Audi ima široku ponudu hibridnih automobila, počevši od dalekog potomka Audija 100, aktualnog A6 pa preko većih i luksuznijih modela A7 i A8 do golemog šminkera na „štulama“ SUV-a Q7. Svi oni se prodaju pod „TFSI e“ oznakom gdje ovo posljednje slovo označava upravo prisutnost električnog pogona pored turbobenzinca.

Audi 100 Avant Quattro Duo, kako je potpuni naziv prvog Audijevog hibrida, je eksperimantalno vozilo predstavljeno na autosalonu u  Ženevi 1990. godine. Quattro Duo je pod haubom imao 2.3-litreni Audijev 5-cilindarski benzinski motor koji je svih svojih136 KS slao na prednju osovinu. Na drugom kraju velikog karavana nalazio se elektromotor od Siemensa koji je imao skromnih 13 KS.

Domet na samostalni električni pogon mu je također skromnih 39 kilometara pri čemu se energija crpi iz danas potpuno zastarjelih Ni-Cd baterija smještenih u podnici prtljažnika. U tom modu, koji je vozač aktivirao pritiskom na tipku E, Quattro Duo je mogao postići najveću brzinu od 50 km/h a unatoč tome što je star 31 godinu, opremljen je regenerativnim punjenjem baterija pomoću toplinske energije iz kočnica.


Pogledaj galeriju


Audi 100 Avant Quattro Duo hybrid

Povratak na vrhpointer
Zatvori X