Pretraži
Aston Martin Rapide E predstavljen u Šangaju – bit će ih 155 i sa preko 600 KS

Aston Martin Rapide E predstavljen u Šangaju – bit će ih 155 i sa preko 600 KS

Objavljeno: 18/04/2019 / Autor: Mihael / Foto: Aston Martin

Dugo očekivani Aston Martin Rapide E upravo je predstavljen na salonu automobila u Šangaju. Razvoj ovog skupocjenog automobila trajao je nekoliko godina a predstavljena, završna verzija dizajnom se vidno razlikuje od „običnog“ Rapidea pogonjenog 6.0-litrenim V12 motorom. Rapide E će ujedn biti i prvi Astonov automobil koji će se proizvoditi u novom pogonu u St. Athanu.

Električni pogonski sklop Rapidea E sastoji se od dva ključna elementa. Prvi su akumulatorske baterije litij-ionske tehnologije snage 65 kWh, upakirane u karbon i kevlar a smještene su tamo gdje bi inače bio golemi V12 benzinac. Energija iz ovih baterija prenosi se do dva električna motora koji se nalaze u stražnjem dijelu automobila, koji pogone stražnje kotače. Ukupna snaga ovog pogonskog sustava jest nešto preko 600 KS uz golemi oketni moment od 950 Nm.

Aston Martin je uvjeren da će Rapide E sa ovakvim pogonom biti u mogućnosti ubrzati do 100 km/h za 4 sekunde ili nešto manje, sa međuubrzanjem od 80 do 112 km/h za fantastičnih 1.5 sekundi. Pomalo tipično za strujaša, kao što je to slučaj i s američkim Teslom, najveća brzina je relativno „umjerenih“ 250 km/h, čemu je pretpostavljamo ograničenje u prijenosnom omjeru snage.


Aston Martin Rapide E

Aston Martin Rapide E

Aston Martin Rapide E


Domet prvog električnog Astona prema WLTP klasifikaciji jest preko 320 kilometara a njegov sustav baterija omogućuje mu punjenje snagom od 50kW uz napon od 400V, što u prijevodu znači skoro 300 kilometara dometa po satu punjenja. Međutim, Aston Martinove baterije podržavaju i superbrzo punjenje jer su napravljene na 800V tehnologiji. U tom slučaju pune se „brzinom“ od skoro 500 kilometara dometa po satu.

Razmišljate li o kupnji Rapidea E, možete biti sretni što je Aston intenzivno radio na razvoju i podešavanju šasije te ovjesa koji mogu funkcionirati u tri različita moda rada, GT, Sport i Sport+. Blokirajući diferencijal također je vrlo zanimljiv dodatak na stražnjoj pogonskoj osovini svima koji požele nekada provesti Astona po zavojima uz dozu bočnog proklizavanja. Upravljivost je usporediva sa vozački fokusiranim Rapideom AMR. Cijena automobila još nije poznata ali znamo da će ih biti samo 155.


Pogledaj galeriju


Aston Martin Rapide E

Povratak na vrhpointer
Zatvori X