Pretraži
Alpina B5 sa svojih 608 KS uglađenog karaktera je sve ono što klasična M5-ica nije

Alpina B5 sa svojih 608 KS uglađenog karaktera je sve ono što klasična M5-ica nije

Objavljeno: 12/02/2019 / Autor: Mihael / Foto: Alpina

Rekli bismo da je teško poželjeti nešto od luksuzne superlimuzine što nam neki od njemačkih trio-velikana ne može ponuditi sa svoje proizvodne trake. Ipak, za one izrazito istančanog ukusa i sa posebnim smislom za eleganciju, tu je Alpina. Legendarni ali nikada dovoljno nahvaljeni njemački tuner automobila koji zapravo ima status proizvođača.

Njihova posljednja izvedba BMW-ove serije 5 uistinu je poseban automobil. Ujedno je Alpina B5 Biturbo i sinonim za tzv. „sleepera“, što teško možete znati ukoliko vam netko upućen to ne kaže, naime to i jest poanta „sleepera“. Elegancija i vanjština najfinijeg njemačkog grofa u sebi skriva snagu i brzinu šampionskog pastuha.

Za razliku od BMW-ove čistokrvne M5-ice koju biste najrađe odvezli na Nordschleife da se ispuca u uvjetima bez ograničenja, Alpina B5 Biturbo je drugačija vrsta automobila. Neće se B5 osjećati zaostalo na nekoj stazi, makar to bio i Nordschleife, ali još bolje će joj odgovarati put do i od Nordschleifea, preko vijugavih brdskih cesta i Autobahna, po mogućnosti bez ograničenja brzine.


Alpina B5 Biturbo

Alpina B5 Biturbo

Alpina B5 Biturbo


Nemojte se prevariti, Alpina B5 je sve samo ne spor automobil. U stvarnom svijetu, posramit će i čistokrvnu M5-icu, kojoj nesavršeni asfalt brdskih cesta nakon hladne zime može lako poremetiti stabilnost sportskog ovjesa a vozača podsjetiti da je napustio idealne uvjete trkaće staze. Alpina će se tu osjećati doma, sa svojim flaksibilnijim ovjesom i nasljeđenim pogonom na sve kotače od matičnog BMW-a M550i xDrive na kojem se temelji.

Naravno, na odmet neće biti niti 608 KS iz dorađenog V8 4.4-litrenog motora sa naravno dva turbaka, koji uvelike pomažu stvaranju teškaških 800 Nm okretnog momenta, 50 Nm više nego u M5-ici. Uključuje li vaša ruta putovanja i dionice njemačkog Autobahna bez ograničenja brzine, znajte da ste u ponajboljem automobilu za taj posao.

Najveća brzina od superautomobilskih 330 km/h ostavit će za sobom praktički bilo što iz BMW-ove tvorničke ergele a namučit će i pokojeg egzotičnog Talijana, pripadao on stadu bikova ili pastuha. Pretjecanja na običnim cestama ili autocestama u ostatku svijeta gdje ograničenja (nažalost) postoje, bit će obavljena u trenu jer do ilegalnih 200 km/h Alpina B5 Biturbo ubrzava brže nego prosječno prometalo na kvartovskom parkiralištu do stotke, za svega 11.4 sekunde! Stotku pak odrađuje rutinski, za 3.5 sekundi, formalno sporije od M5-ice koja to odvrišti za 3.4 sekunde.


Pogledaj galeriju


Alpina B5 Biturbo

Povratak na vrhpointer
Zatvori X