Pretraži
Alkalne baterije mogle bi se koristiti i u električnim vozilima, poprilično su uvjereni u malom startupu, Ionicu

Alkalne baterije mogle bi se koristiti i u električnim vozilima, poprilično su uvjereni u malom startupu, Ionicu

Objavljeno: 11/08/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Pixabay

Ako je bilo koji element automobila s unutarnjim izgaranjem desetljećima bio nepromjenjen, onda je to pogonsko gorivo. Mijenjala se količina sumpora, veći oktanski brojevi, itd.,  ali u suštini, gorivo kakvo poznajemo je manje-više isto kao i prije.

Desetljećima automobilska industrija nije činila gotovo ništa kako bi poboljšala gorivo koje je koristila, nego je ulagala mnogo truda da motore učini sigurnijima, učinkovitijima i snažnijima, štedljivijima, jeftinijima… nastavi niz.

No, dolaskom električnih vozila, situacija se drastično promijenila. Električni motori su više-manje jednaki pa je fokus prešao upravo na pogonsko gorivo ili u ovom slučaju, na baterije.


Toyota baterije


Iako su se baterije definitivno razvijale u posljednjih 100 godina, pogotovo u zadnjem desetljeću, ako upitate bilo kojeg entuzijasta električnih vozila zašto i dalje ne posjeduje električni automobil, on će Vam zasigurno spomenuti doseg, dugo vrijeme punjenja i visoku cijenu.

Čini se da je industrija prihvatila činjenicu da litij-ionska tehnologija predstavlja put prema naprijed, a iako je nekoliko kompanija predstavilo neke alternative (primjerice, hibrid superkondenzatora koje je spominjao Henrik Fisker, a koji su u međuvremenu nestali preko noći), ništa se nije pokazalo dovoljno uspješnim da bi izazvalo na dvoboj postojeću tehnologiju.

No, u međuvremenu, litij-ionske baterije nisu nešto posebno napredovale.


Teslina gigatvornica


Ipak, sada novi start-up tvrdi da je otkrio rješenje koje bi moglo zamijeniti prirodu baterija koje koristimo u električnim vozilima, kao i u drugim uređajima.

Alkalne su baterije, tvrdi tvrtka nazvana Ionic, budućnost. Ekipa iz Ionica predlaže da se vratimo starim alkalnim baterijama koje smo nekoć koristili u daljinskim upravljačima i autićima na daljinsko upravljanje (sa žicom… da star sam :(), no s malim preinakama.


alkalne baterije


Alkalne baterije su poznate i po tome što nisu punjive, a što je odlika bez kojih električna vozila ne mogu. No, Ionic tvrdi da je pronašao način kako se to može zaobići – izradom alkalnih baterija čvrstog stanja, pomoću cinka i magnezija – dva metala koji su puno jeftiniji i rasprostranjeniji od kobalta i nikla, a koji se koriste u litij-ionskim stanicama.

Alkalne baterije se, tvrdi Ionic, mogu puniti 400 puta, a napominju kako smatraju da bi se ta brojka mogla utrostručiti nakon daljnjih istraživanja.



New York Times je također pisao o tome kako su alkalne baterije sigurne i manje je vjerojatno da će se zapaliti. S druge strane, loša strana, barem u ovom trenutku, jest činjenica da imaju manju gustoću energije od litij-ionskih baterija, pri istoj težini. Doduše, Ionic tvrdi da će i taj problem riješiti tako što će cink zamijeniti s aluminijem.

Svaka revolucionarna nova tehnologija, naravno, mora proći test vremena, ali je dobro znati da vjerojatno postoje pristupačnije i ekološki prihvatljivije alternative litij-ionskim baterijama, pogotovo ako uzmete u obzir prirodu njihove glavne primjene u automobilskoj industriji: električna vozila.


Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X