Pretraži
ABARTH 695 70°Anniversario – mala talijanska bomba s velikom zračnom kočnicom!

ABARTH 695 70°Anniversario – mala talijanska bomba s velikom zračnom kočnicom!

Objavljeno: 08/10/2019 / Autor: Petar Bondek / Zračna kočnica na Abarthu? Zašto ne!

Više Vam ne treba nekoliko milijuna Eura da bi se mogli pohvaliti da imate jurilicu sa zračnom kočnicom – nakon McLarena SLR-a, Bugattija Veyrona i Paganija Huayre u taj klub je ušao i ABARTH!

FIAT 500 je na 62. rođendan dobio najekstremniju ediciju – ABARTH 695 70°Anniversario, u svakom slučaju posebnu jurilicu!

Na Abarth Daysima 2019 je predstavljena limitirana edicija od 1.949 primjeraka male bombe – koja ujedno obilježava 70.-tu godišnjicu Abarth & C., legendarne tvrtke osnovane od strane legendarnog Austrijanca. Najveće okupljanje vlasnika i ljubitelja lika i djela Carla Abartha (1908. – 1979.) je savršena scena za demonstraciju inovativnih rješenja, jer je Carlo upravo po njima postao svjetski poznat (i priznat). Po čemu se ovaj 595 razlikuje od drugih?

 

Ravno iz zračnog tunela

Naravno da razlog nosi talijanski naziv – “Spoiler ad Assetto Variabile” (spojler s varijabilnim položajem), a funkcionira vrlo jednostavna – ili smanjuje drag u vodoravnom položaju, ili ga maksimalno povećava u okomitom položaju pri kočenjima. Naravno da je Abarth iskoristio fini&skupi FCA zračni tunel u Orbassanu, (južno od Milana) za testove, jer se ne radi o nečem što se može obaviti uz precizna “fi x oko” mjerenja.

SAV ima 12 pozicija, koje pokrivaju nagibe od 0 ° do 60 °,  a uz spomenuti maksimalni nagib pri 200 km/h fancy spojler generira 42 kg downforcea! Što to znači prevedeno na hrvatski? Manje posla za vozača i stabilnije ponašanje na stazi – npr. u legendarnom Curvoneu na Vallelungi vozač ima 40% manje korekcija na upravljaču.

 

Sve je aktivno!

Na ovom predivnom Abarthu nije samo aktivna aerodinamika – nego i ispušni sustav – Record Monza, koji daje specifičnu audio podlogu. Monza 1958 zelena boja naravno direktno asocira na godinu fantastičnog dosega Abartha 500, kada je na spomenutoj stazi srušio šest međunarodnih rekorda. Predivne 17″ SuperSport felgice su dovoljno otvorene da uživamo u crvenim Brembo kliještima, koja bez problema zaustavljaju 1.4 litreni turbo motor sa 180 KS i 250 Nm. Maksimalac od 225 km/h i 6,7 s do 100 km/h su prema očekivanjima (od Abartha) sasvim fine brojke, taman za stvaranje nereda. Abarthi su naime stvoreni za to…

 

Možda se ABARTH dosjeti i doplate u vidu natpisa s donje strane “ZRAČNE KOČNICE”; Zamislite samo mogućnosti lascivnih poruka ili filmskih klasika poput “WE BRAKE FOR NOBODY!”?

 

 

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X