in

VW Scirocco: Jedan od ljepših automobila posljednjih godina

VW Scirocco
Foto: Vitali Adutskevich / Shutterstock.com

Volkswagen Scirocco je automobil koji već desetljećima osvaja srca ljubitelja automobila diljem svijeta. Prvi put predstavljen 1974. godine, Scirocco je dizajniran kao sportski coupé koji kombinira dinamične performanse s elegantnim dizajnom. Njegovo ime potječe od Siroka, snažnog vjetra s Mediterana, što savršeno simbolizira njegovu brzinu i agilnost na cesti. Tijekom godina, VW Scirocco je prošao kroz nekoliko generacija, svaka donoseći nove tehnologije i unapređenja, ali uvijek zadržavajući svoj prepoznatljivi sportski karakter.

U ovom pregledu istražit ćemo povijest i razvoj ovog ikoničnog modela, kao i ključne karakteristike koje ga čine posebnim na tržištu automobila.

Volkswagen Scirocco – povijest

Povijest Volkswagen Scirocca započinje 1974. godine, kada je prvi put predstavljen javnosti na Ženevskom salonu automobila. VW Scirocco je dizajniran kao nasljednik modela Karmann Ghia i utemeljen je na istoj platformi kao i prvi Golf, što je omogućilo Volkswagenu da ponudi sportski coupé po pristupačnoj cijeni.

Prva generacija (1974. – 1981.)

Prva generacija Scirocca, poznata kao Mk1, proizvodila se od 1974. do 1981. godine. Dizajnirao ju je talijanski dizajner Giorgetto Giugiaro, a odlikovala se oštrim linijama i laganom konstrukcijom. Mk1 je bio dostupan s različitim motorima, uključujući 1.1, 1.3, 1.5 i 1.6 litarske benzinske motore. U 1977. godini predstavljena je sportska verzija Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom koji je razvijao 110 konjskih snaga.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Druga generacija, poznata kao Mk2, predstavljena je 1981. godine. Ova verzija imala je zaobljeniji i aerodinamičniji dizajn, a nudila je i više prostora u unutrašnjosti. Motori su unaprijeđeni, s verzijama koje su uključivale 1.8 litarske motore s ubrizgavanjem goriva, a najmoćniji model, Scirocco 16V, imao je 1.8 litarski motor sa 16 ventila i 139 konjskih snaga. Proizvodnja druge generacije završila je 1992. godine.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Nakon pauze od 16 godina, Scirocco se vratio na tržište 2008. godine s trećom generacijom, poznatom kao Mk3. Novi Scirocco temeljio se na Golfu Mk5 i imao je moderan dizajn s naglašenim sportskim karakterom. Bio je dostupan s nizom TSI i TDI motora, uključujući moćni 2.0 TSI motor s 280 konjskih snaga u verziji Scirocco R. Mk3 je također bio opremljen naprednim tehnologijama, poput adaptivnog ovjesa i modernih multimedijskih sustava. Proizvodnja treće generacije završila je 2017. godine, a model nije dobio direktnog nasljednika.

Treća generacija Volkswagen Scirocca
Treća generacija Volkswagen Scirocca
Foto: Screenshot Carbuyer

VW Scirocco je tijekom svojih triju generacija ostavio značajan trag u automobilskoj industriji. Njegova kombinacija sportskih performansi, atraktivnog dizajna i inovativnih tehnologija učinila ga je omiljenim među vozačima diljem svijeta. Iako trenutno nije u proizvodnji, Scirocco ostaje simbol Volkswagena i često se spominje kao jedan od najkarizmatičnijih modela ove njemačke marke.

Motori

Volkswagen Scirocco, kroz svoje tri generacije, nudio je širok raspon motora koji su omogućili različite razine performansi i učinkovitosti. Evo pregleda motora po generacijama:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Benzinski motori:

  • 1.1 L, 50 KS
  • 1.3 L, 60 KS
  • 1.5 L, 70 KS
  • 1.6 L, 75 KS
  • 1.6 L, 110 KS (Scirocco GTI)

Prva generacija Scirocca bila je poznata po svojoj laganoj konstrukciji i agilnosti, a motori su omogućavali solidne performanse za to vrijeme.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Benzinski motori:

  • 1.3 L, 60 KS
  • 1.6 L, 85 KS
  • 1.8 L, 90 KS
  • 1.8 L, 95 KS (s karburatorom)
  • 1.8 L, 112 KS (s ubrizgavanjem goriva)
  • 1.8 L, 139 KS (16V)

Druga generacija Scirocca nudila je poboljšane motore s više snage i učinkovitosti. Najmoćnija verzija bila je 1.8 L 16V s 139 konjskih snaga, koja je omogućavala vrhunske performanse.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Benzinski motori:

  • 1.4 TSI, 122 KS
  • 1.4 TSI, 160 KS
  • 2.0 TSI, 200 KS
  • 2.0 TSI, 210 KS
  • 2.0 TSI, 220 KS (nakon facelifta)
  • 2.0 TSI, 280 KS (Scirocco R)

Dizelski motori:

  • 2.0 TDI, 140 KS
  • 2.0 TDI, 170 KS
  • 2.0 TDI, 184 KS (nakon facelifta)

Treća generacija Scirocca donijela je suvremene turbo benzinske i dizelske motore, koji su pružali odlične performanse uz smanjenu potrošnju goriva i emisije štetnih plinova. Posebno se isticao model Scirocco R s 2.0 TSI motorom i 280 konjskih snaga, koji je bio namijenjen ljubiteljima sportske vožnje.

Motori koji su pokretali Volkswagen Scirocco kroz njegove generacije igrali su ključnu ulogu u njegovom uspjehu. Od početnih modela s jednostavnim benzinskim motorima do modernih turbo motora treće generacije, Scirocco je uvijek nudio opcije koje su zadovoljavale različite potrebe i preferencije vozača. Ovaj raznolik asortiman motora omogućio je Sciroccu da ostane konkurentan i atraktivan tijekom svojih godina proizvodnje.

Vožnja

Vožnja Volkswagen Scirocca uvijek je bila jedno od njegovih najprivlačnijih obilježja. Od prve do treće generacije, Scirocco je dizajniran za pružanje izuzetnog iskustva vožnje, kombinirajući sportsku agilnost s udobnošću i praktičnošću za svakodnevnu upotrebu. Evo pregleda ključnih aspekata vožnje Scirocca kroz generacije:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Dinamičnost i upravljivost:
Prva generacija Scirocca bila je poznata po svojoj agilnosti i dinamičnom ponašanju na cesti. Lagana konstrukcija i dobro uravnotežen ovjes omogućili su oštre i precizne manevre, što je bilo posebno privlačno vozačima koji su tražili sportski automobil.

Snaga i performanse:
Iako su motori prve generacije bili relativno mali po današnjim standardima, nudili su solidne performanse. Posebno je bio popularan Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom i 110 konjskih snaga, koji je pružao uzbudljivo iskustvo vožnje.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Poboljšana stabilnost i udobnost:
Druga generacija Scirocca donijela je poboljšanja u smislu stabilnosti i udobnosti. Zaobljeniji dizajn i poboljšani ovjes omogućili su ugodniju vožnju na dužim relacijama, dok su performanse ostale na visokoj razini.

Širok raspon motora:
Veća ponuda motora omogućila je vozačima da odaberu verziju koja najbolje odgovara njihovim potrebama, od ekonomičnih varijanti do sportskih izvedbi s 1.8 litarskim 16V motorom koji je pružao izvrsne performanse.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Napredna tehnologija:
Treća generacija Scirocca bila je opremljena naprednim tehnologijama, uključujući adaptivni ovjes (DCC), koji je omogućavao prilagodbu karakteristika vožnje prema preferencijama vozača. Ovaj sustav je nudio različite postavke, od udobne vožnje do sportskog načina rada.

Snažni motori:
Moderne TSI i TDI motore karakterizirala je kombinacija visokih performansi i niske potrošnje goriva. Posebno je isticao Scirocco R s 2.0 TSI motorom i 280 konjskih snaga, koji je pružao vrhunske sportske performanse.

Upravljanje i kontrola:
Scirocco Mk3 imao je izvanredno upravljanje zahvaljujući preciznom servoupravljaču i dobro uravnoteženom šasiji. To je omogućavalo vozačima da uživaju u sportskoj vožnji, dok su sigurnosni sustavi poput ABS-a i ESC-a osiguravali dodatnu stabilnost i sigurnost.

Vožnja Volkswagen Scirocca uvijek je bila sinonim za zabavu i performanse. Bez obzira na generaciju, Scirocco je nudio uzbudljivo iskustvo vožnje koje je privlačilo entuzijaste diljem svijeta. Kombinacija agilnosti, snage i suvremenih tehnologija učinila je Scirocco jednim od najpoželjnijih sportskih coupéa na tržištu.

Bijeli VW Scirocco tijekom vožnje
Foto: Screenshot Carbuyer

Dimenzije

Dimenzije Volkswagen Scirocca varirale su kroz njegove tri generacije, prilagođavajući se suvremenim trendovima dizajna i tehnologije. Evo pregleda dimenzija za svaku generaciju:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Vanjske dimenzije:

  • Dužina: 3,855 mm
  • Širina: 1,625 mm
  • Visina: 1,310 mm
  • Međuosovinski razmak: 2,400 mm

Težina:

  • Masa vozila: otprilike 800-900 kg, ovisno o modelu i opremi

Prva generacija Scirocca bila je relativno kompaktna i lagana, što je doprinijelo njegovoj agilnosti i sportskom karakteru.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Vanjske dimenzije:

  • Dužina: 4,050 mm
  • Širina: 1,625 mm
  • Visina: 1,300 mm
  • Međuosovinski razmak: 2,400 mm

Težina:

  • Masa vozila: otprilike 900-1,000 kg, ovisno o modelu i opremi

Druga generacija Scirocca bila je nešto duža i teža od prve generacije, pružajući više prostora u unutrašnjosti i poboljšanu stabilnost.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Vanjske dimenzije:

  • Dužina: 4,256 mm
  • Širina: 1,810 mm
  • Visina: 1,404 mm
  • Međuosovinski razmak: 2,578 mm

Težina:

  • Masa vozila: otprilike 1,200-1,400 kg, ovisno o modelu i opremi

Treća generacija Scirocca bila je znatno veća i teža od svojih prethodnika, što je omogućilo integraciju modernih sigurnosnih i tehnoloških sustava, kao i poboljšanje udobnosti i performansi.

Dimenzije Volkswagen Scirocca prilagođavale su se kroz generacije kako bi odgovarale suvremenim zahtjevima vozača. Od kompaktnih i laganih prvih modela do većih i tehnološki naprednijih kasnijih verzija, Scirocco je uvijek nudio ravnotežu između sportskog dizajna i praktičnosti za svakodnevnu vožnju.

VW Scirocco cijena

Cijena Volkswagen Scirocca varirala je kroz godine i generacije, ovisno o modelu, opremi i tržišnim uvjetima. Evo pregleda cijena za svaku generaciju:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Prva generacija Scirocca bila je predstavljena kao pristupačan sportski coupé, a početne cijene bile su relativno niske u usporedbi s konkurentima.

Približne cijene:

  • Početna cijena u vrijeme lansiranja (1974.): oko 8,000 DEM (njemačkih maraka)
  • Krajem proizvodnje (1981.): cijene su se kretale oko 12,000-15,000 DEM, ovisno o modelu i opremi.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Cijene druge generacije Scirocca bile su nešto više zbog poboljšanih performansi i dodatne opreme.

Približne cijene:

  • Početna cijena u vrijeme lansiranja (1981.): oko 14,000 DEM
  • Krajem proizvodnje (1992.): cijene su se kretale od 18,000 do 25,000 DEM, ovisno o modelu, motoru i dodatnoj opremi.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Treća generacija Scirocca bila je moderni sportski automobil, što je utjecalo na više cijene u skladu s tehnologijom i performansama koje je nudio.

Približne cijene:

  • Početna cijena u vrijeme lansiranja (2008.): oko 21,750 EUR za osnovni model
  • Scirocco R (2014.): cijena je dosezala do 36,175 EUR
  • Krajem proizvodnje (2017.): cijene su se kretale od 25,000 do 40,000 EUR, ovisno o modelu, motoru i opremi.

Trenutna vrijednost (rabljeni modeli)

Danas cijene rabljenih Volkswagen Scirocco modela variraju ovisno o stanju vozila, godini proizvodnje, prijeđenim kilometrima i opremi. Na tržištu rabljenih automobila mogu se pronaći sljedeće cijene:

  • Prva generacija (1974. – 1981.): Ovisno o stanju i rijetkosti, cijene se mogu kretati od 5,000 EUR za očuvane primjerke do 20,000 EUR ili više za potpuno restaurirane modele.
  • Druga generacija (1981. – 1992.): Cijene se kreću od 3,000 do 10,000 EUR, ovisno o stanju vozila i opremi.
  • Treća generacija (2008. – 2017.): Cijene rabljenih modela kreću se od 10,000 do 25,000 EUR, ovisno o godini, kilometraži i opremi.

Cijena Volkswagen Scirocca kroz generacije odražavala je njegovu poziciju na tržištu kao pristupačan, ali sportski automobil. Danas su rabljeni modeli i dalje popularni među entuzijastima, a cijene variraju ovisno o stanju i specifikacijama vozila. Scirocco ostaje atraktivna opcija za one koji traže kombinaciju sportskog dizajna i dinamične vožnje.

Tehnologija

Volkswagen Scirocco je kroz svoje generacije uključivao razne tehnološke inovacije koje su poboljšavale iskustvo vožnje, sigurnost i udobnost. Ovdje je pregled tehnologija implementiranih u Scirocco kroz različite generacije:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Osnovna tehnologija:

  • Motori: Različiti benzinski motori s karburatorima, uključujući opcije s jednim i dvostrukim karburatorom.
  • Mjenjači: Ručni mjenjači s 4 ili 5 brzina, te automatski mjenjač s 3 brzine kao opcija.
  • Ovjes: Nezavisni ovjes s oprugama i amortizerima za bolje upravljanje.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Poboljšana tehnologija:

  • Motori: Unaprijeđeni motori s ubrizgavanjem goriva, uključujući 1.8 litarski motor s 16 ventila.
  • Mjenjači: Ručni mjenjači s 5 brzina i opcionalni automatski mjenjač.
  • Ovjes: Poboljšani ovjes s McPherson prednjim ovjesom i stražnjim polukrutom osovinom za bolju stabilnost.
  • Sigurnost: Poboljšani sigurnosni pojasevi i dodatna ojačanja karoserije.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Napredna tehnologija:

  • Motori: Moderna TSI i TDI motori s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva, koji pružaju visoke performanse uz nisku potrošnju goriva.
  • Mjenjači: Ručni mjenjači s 6 brzina i automatski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom.
  • Ovjes: Adaptivni ovjes (DCC) koji omogućava prilagodbu karakteristika vožnje prema preferencijama vozača, s postavkama za udobnu, normalnu i sportsku vožnju.
  • Infotainment: Multimedijski sustav s dodirnim zaslonom, navigacijom, Bluetooth povezivanjem, i mogućnošću povezivanja pametnih telefona.
  • Sigurnosne značajke: Napredni sigurnosni sustavi uključujući ABS (anti-lock braking system), ESC (electronic stability control), zračne jastuke za vozača i suvozača, te bočne zračne jastuke.
  • Komfor: Klimatizacijski sustav, sportska sjedala s podrškom za lumbalni dio leđa, grijana sjedala, električni prozori i retrovizori.
  • Napredni sustavi pomoći: Parking senzori, sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici, i tempomat.
Unutrašnjost Volkswagen Scirocca
Foto: Screenshot Carbuyer

Iskustva

Volkswagen Scirocco kroz svoje tri generacije ostavio je dubok dojam na vozače diljem svijeta. Ovdje su sažeta iskustva vozača i ljubitelja ovog automobila, podijeljena po generacijama:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Pozitivna iskustva:

  • Dizajn: Vozači su hvalili elegantan i aerodinamičan dizajn Scirocca, koji je bio ispred svog vremena.
  • Vozačka dinamika: Kompaktne dimenzije i lagana konstrukcija omogućile su agilno upravljanje i zabavnu vožnju, posebno u zavojitim cestama.
  • Performanse: Modeli poput Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom pružali su solidne performanse i ubrzanje za to vrijeme.

Negativna iskustva:

  • Udobnost: Manji unutarnji prostor i osnovna sjedala nisu pružali vrhunsku udobnost, osobito na dužim putovanjima.
  • Zvuk izolacija: Veća buka u kabini pri višim brzinama.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Pozitivna iskustva:

  • Poboljšana stabilnost: Vozači su primijetili poboljšanja u stabilnosti i udobnosti zahvaljujući unaprijeđenom ovjesu.
  • Motori: Novi motori s ubrizgavanjem goriva pružali su bolju učinkovitost i snagu.
  • Estetika: Aerodinamičniji i moderniji dizajn bio je privlačan mnogim vozačima.

Negativna iskustva:

  • Održavanje: Neki vozači su se žalili na složenost održavanja i popravaka zbog naprednijih sustava ubrizgavanja goriva.
  • Prostor: Iako poboljšan u odnosu na prvu generaciju, unutarnji prostor i dalje je bio ograničen za putnike na stražnjim sjedalima.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Pozitivna iskustva:

  • Performanse: TSI i TDI motori, posebno u modelima poput Scirocco R, pružali su izvanredne performanse i ubrzanje.
  • Tehnologija: Napredni infotainment sustavi, prilagodljivi ovjes (DCC) i sigurnosne značajke značajno su poboljšali iskustvo vožnje.
  • Dizajn: Moderni, sportski izgled privlačio je mnoge vozače, a unutrašnjost je bila kvalitetno izrađena i dobro opremljena.

Negativna iskustva:

  • Troškovi: Neki vozači su smatrali da su troškovi održavanja i popravaka visoki, posebno za modele s naprednijim motorima i tehnologijama.
  • Prostor: Iako je unutrašnjost bila udobna, stražnja sjedala su i dalje bila skučenija, što je otežavalo smještaj odraslih putnika na dužim putovanjima.
  • Vidljivost: Niska linija krova i široki C-stupovi utjecali su na stražnju vidljivost, što je zahtijevalo dodatnu pažnju pri parkiranju i vožnji unatrag.

Konkurenti

Volkswagen Scirocco, kao sportski coupé, suočio se s mnogim konkurentima tijekom svojih generacija. Ovi konkurenti nudili su slične performanse, dizajn i cijene, te su privlačili sličnu publiku. Evo pregleda glavnih konkurenata Scirocca kroz njegove tri generacije:

Prva generacija (1974. – 1981.)

1. Ford Capri

    • Opis: Ford Capri je bio popularan sportski coupé s različitim motorima, uključujući snažne V6 opcije.
    • Prednosti: Raznolika ponuda motora, atraktivan dizajn.
    • Nedostaci: Veća težina i nešto starija tehnologija.

    2. Opel Manta

      • Opis: Opel Manta bio je još jedan popularan sportski coupé s dobrim performansama i atraktivnim dizajnom.
      • Prednosti: Dobar balans performansi i udobnosti.
      • Nedostaci: Manje dinamičan u usporedbi s nekim konkurentima.

      3. Alfa Romeo Alfasud Sprint

        • Opis: Sportski coupé s talijanskim šarmom i agilnim upravljanjem.
        • Prednosti: Odlična dinamika vožnje i sportski karakter.
        • Nedostaci: Pouzdanost i kvaliteta izrade bili su često problematični.

        Druga generacija (1981. – 1992.)

        1. Toyota Celica

          • Opis: Toyota Celica bila je globalni uspjeh, poznata po svojoj pouzdanosti i sportskom dizajnu.
          • Prednosti: Visoka pouzdanost, širok raspon motora.
          • Nedostaci: Manjak europskog stila koji je privlačio neke kupce.

          2. Honda Prelude

            • Opis: Honda Prelude bila je poznata po naprednoj tehnologiji i sportskom upravljanju.
            • Prednosti: Tehnološki napredna, pouzdana, odlične performanse.
            • Nedostaci: Viša cijena u odnosu na neke konkurente.

            3. Mazda RX-7

              • Opis: Mazda RX-7 s rotacijskim motorom nudila je jedinstveno iskustvo vožnje i sportski dizajn.
              • Prednosti: Izvrsna dinamika vožnje, jedinstveni motor.
              • Nedostaci: Viši troškovi održavanja i potrošnja goriva.

              Treća generacija (2008. – 2017.)

              1. Renault Mégane Coupé

                • Opis: Sportski coupé baziran na popularnom Méganeu, s dinamičnim dizajnom i dobrim performansama.
                • Prednosti: Dobar omjer cijene i performansi, atraktivan dizajn.
                • Nedostaci: Manje prestižan brand.

                2. Peugeot RCZ

                  • Opis: Peugeot RCZ je privlačio pažnju svojim jedinstvenim dizajnom i sportskim karakterom.
                  • Prednosti: Atraktivan izgled, sportski duh.
                  • Nedostaci: Manja praktičnost u unutrašnjosti.

                  3. Audi TT

                    • Opis: Audi TT je bio luksuzniji sportski coupé s naprednom tehnologijom i vrhunskom kvalitetom izrade.
                    • Prednosti: Luksuzna unutrašnjost, vrhunska tehnologija, snažni motori.
                    • Nedostaci: Viša cijena.

                    4. BMW serija 1 Coupé

                      • Opis: BMW serija 1 Coupé pružao je sportske performanse i premium značajke.
                      • Prednosti: Izvrsne performanse, premium osjećaj.
                      • Nedostaci: Viša cijena, manje prostora u unutrašnjosti.

                      Volkswagen Scirocco suočio se s mnogim konkurentima tijekom svoje povijesti, svaki s vlastitim prednostima i nedostacima. Bez obzira na generaciju, Scirocco je uspio zadržati svoju privlačnost zahvaljujući kombinaciji sportskih performansi, atraktivnog dizajna i tehnoloških inovacija. Konkurenti su nudili raznolike opcije, ali Scirocco je uvijek nalazio svoje mjesto među ljubiteljima automobila koji cijene dinamičnu vožnju i prepoznatljiv stil.

                      Članak objavio Redakcija

                      Crni Audi A7 u moskovskoj garaži

                      Audi A7: Jedna od perjanica Audijeve ponude

                      Crni Chevrolet Camaro

                      Chevrolet Camaro: Jedan od najpoznatijih automobila Amera