in

Ford Ranger: Najbolji kamionet posljednjih godina

Ford Ranger
Foto: Screenshot

Ford Ranger je proglašen za kamionet godine na raznim izborima za 2019., 2020. i 2021., a ujedno je i najprodavaniji u nekim europskim zemljama. Djelomično je to zato što Ford ima ogromnu mrežu zastupnika (Ranger se prodaje preko Fordovih tranzitnih centara), dok je sam Ranger kamionet koji je prepun opreme u vrhunskim varijantama. Izvedba s dvostrukom kabinom izvrstan je izbor za poslovne korisnike koji žele radno vozilo koje nudi svestranost prilagođenu obiteljima.

Ford Ranger – ukratko

Ford Ranger je najprodavaniji pick-up u nekim državama Europe, i to s dobrim razlogom, kombinirajući bezbroj mogućnosti za vlasnike usmjerene na posao i razonodu sa širokim rasponom kabina, izlazne snage i specifikacijama koje su stvorene za gotovo svaki zadatak. Poslovni operateri i operateri voznih parkova koji, praktički, žive na cesti, imaju dodatnu sigurnost u opsežnoj mreži zastupnika za održavanje i podršku, dok vlasnici-vozači s viškom slobodnog vremena mogu odabrati ovaj automobil s dovoljno stila i specifikacija koje čine Ranger itekako povoljnom alternativom za vožnje vikendom.

Postoji širok izbor modela Ranger, ali najbliži konkurent je vjerojatno Toyota Hilux. Sa sve manjim brojem konkurenata, druge utilitarne opcije uključuju Isuzu D-Max i SsangYong Musso. Varijante Regular Cab, Super Cab i Double Cab čine osnovu linije modela Ranger. Prva nudi najduži teretni ležaj i, sa samo dva sjedala, ograničene mogućnosti za korištenje kada niste na poslu. Super Cab je proširen s jednim bočnim vratima sa stražnjim šarkama i povremenim stražnjim sjedalima. Double Cab se sastoji od četiri obična vrata i potpunom kabinom s pet sjedala koja ima najveću privlačnost među kupcima.

Ford Ranger
Foto: Screenshot

Ford Ranger nudi pet modela

Postoji pet stupnjeva modela u liniji Double Cab, počevši od početne razine XL, pa sve do varijanti XLT, Wolftrack, Limited, Wildtrak, Stormtrack i Raptor. Vrhunski MS-RT Limited Edition temelji se na modelu Wildtrak, s dodatnim kompletom kao što su polumetarski aluminijski naplatci, crni ukrasi, šira prednja krila i nadograđene presvlake.

Regular Cab dolazi samo u XL izvedbi, a Super Cab možete dobiti i u XLT i Limited izvedbi. Wildtrak je prepun luksuznog kompleta. Raptor je, pak, „deblja“ verzija s dodatnim performansama i nadogradnjama karoserije i ovjesa inspiriranim pustinjskim vozilima koje možete vidjeti na Reliju Dakar. Specifikacija Raptor uključuje verziju Rangerovog 2,0-litrenog EcoBoost dizelskog motora od 210 konja, desetobrzinski automatski mjenjač i ​​agresivan vanjski stil. Specifikacije Wildtrak i Raptor dostupne su samo na verzijama Double Cab. Ranger Thunder više se ne nudi, ali su predstavljena nova posebna izdanja. Stormtrak se temelji na vrhunskoj izvedbi Wildtrak i uključuje ekskluzivne boje i komplet. Wolftrak model srednje klase koji je više orijentiran na robusnu napravljen je za terensku upotrebu.

Ford Ranger se klasificira kao lako gospodarsko vozilo

Ako Ranger gledate kao alternativu SUV-u, oprema Limited i Wildtrak ima sav komplet koji Vam je ikada bio potreban. Ranger ističe mnoge svoje pozitivnosti iz asortimana osobnih automobila. Tako dobivate Fordovo SYNC3 glasovno upravljanje i infotainment sustav, dvozonsku kontrolu klime i još mnogo toga. Snaga dolazi od 2,0-litrenog EcoBlue dizelskog agregata sa 128, 168 ili 210 konja. Svi modeli s dvostrukom kabinom, s izuzetkom Raptora, standardno dobivaju ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom na sva četiri kotača koji se može birati. Dostupan je i desetostupanjski automatski mjenjač, ovisno o izboru motora.

Naravno, glavna prednost Rangera i svakog kamioneta, posebno skupljih verzija, je da trenutno ispunjavaju uvjete za stopu paušalnog poreza za poslovne korisnike. Ovi modeli moraju imati jednu tonu nosivosti da bi se kvalificirali, a ako ispunjavaju taj uvjet, onda su klasificirani kao laka gospodarska vozila. To znači da se plaća stopa paušalnog poreza koja je puno manja nego što bi bila za slično cijenjeno ili opremljeno SUV vozilo. Ako možete opravdati vožnju kamioneta kao poslovnog vozila, onda je Ford Ranger izvrstan izbor u pogledu izgleda i opreme.

1. Vožnja – 90 / 100

Vožnja Rangera vrlo je solidna iz vozačeve perspektive. Malo poskakuje, ali električni servo upravljač posebno je dobar za jedan pick-up u smislu svoje težine i odziva. Sve je to relativno, naravno, i svatko tko „skoči“ iz velikog SUV-a u Ranger primijetit će osjećaj napetosti čak i na umjerenim površinama. EcoBlue 2,0 litreni agregat nudi do 210 konja i, u automatskom obliku, ubrzat će od 0 do 100 km/h za 9,0 sekundi, Ručna verzija, za koju se očekuje oko 70% ukupne prodaje, nešto je sporija (10,1 s). Pri prvom pokretanju stvara priličnu buku, ali kada se zagrije i dostigne temperaturu, mnogo je ugodniji za uho.

Ford Ranger ima čitavi paket što se tiče off-road opreme, a sve se to zbraja za dobre performanse na svim terenima. Elektronički kontrolirani 4×4 mjenjač koji je ugrađen u većinu modela omogućuje Vam prebacivanje između načina rada s dva i četiri kotača u pokretu putem malog kotačića na središnjoj konzoli. Tu je i način rada 4×4 malog dometa koji će biti koristan ako planirate testirati Rangerov pristupni kut od 28 stupnjeva. Uz gotovo 30 cm razmaka od tla, kontrolu spuštanja nizbrdo i pomoć pri kretanju uzbrdo, Ranger će uvijek biti sposoban za teške stvari. Opcijski Off-road paket, naime, dodaje zaključavanje stražnjeg diferencijala. Također, tu je i dodatna zaštitu za podnicu kako bi bio odličan izbor za kupce koji će svoj kamionet često voziti po neravnim površinama.

Ranger Raptor dizajniran je da bude još sposobniji off-roader. Dobio je stražnji ovjes sa spiralnom oprugom kako bi bolje upijao neravnine, za razliku od nošenja teških tereta. Ford uključuje novi model kao stroj za performanse usmjeren na terensku vožnju. Uz to, kvaliteta njegovih nadograđenih amortizera je takva da se vozi impresivno dobro na cesti. Stupanj udobnosti i usklađenosti je iznenađujuć u usporedbi s redovnim Ranger modelima.

Ford Ranger
Foto: Screenshot

2. Dizajn – 82 / 100

Unutrašnjost Ford Rangera relativno je luksuzna po standardima kamioneta. Dobivate čvrstu plastiku i dosta prostora za pohranu, ali tu je i razvodni uređaj koji podiže kvalitetu. Varijante s višim specifikacijama nagomilavaju mnoge tehnološke značajke. Instrument-tabla sadrži digitalne zaslone u boji s obje strane glavnog analognog brojčanika. Oni predstavljaju puno korisnih informacija, međutim, neka očitanja prilično su mala za pregled na prvi pogled.

Isto vrijedi i za neke tipke, koje unatoč tome što su oku ugodne, pomalo su nezgodne za korištenje. Tu je pretinac za rukavice pristojne veličine, široki džep na svim vratima, plus velika kanta ispod središnjeg naslona za ruke. Iako limeni poklopac ima užasnu kvalitetu… Fordov SYNC3 infotainment sustav ima ekran od 20 centimetara. Sadrži svijetlo sučelje koje je lako vidjeti dok ste u vožnji, posebno s velikim zaslonom. Standardna funkcionalnost Android Auta i Apple CarPlaya veliki je plus.

Komande na volanu i standardni stereo sa šest zvučnika jednaki su njegovim suparnicima, a tu je i kamera za vožnju unatrag na Limited modelima. Tu su i USB i Aux utori ako ste željni slušanja glazbe po izboru. Glasovna kontrola također je standardna u sustavu. To Vam omogućuje upravljanje raznim funkcijama bez ometanja. Što se tiče prostora u kabini, Ranger je na tom „polju“ također prilično dobar, iako nije baš tako prostran straga kao Nissan Navara. Sjedala su postavljena prilično visoko tako da Vam neće biti neudobno i nećete morati uvlačiti koljena. Čovjek od 180 cm neće se uopće mučiti ako sjedi iza vozača slične veličine.

Na stražnjoj strani modela s višim specifikacijama dobivate nekoliko držača za čaše u preklopivom naslonu za ruke i džepovima na naslonu sjedala za dodatnu pohranu. Međutim, penjanje preko širokih bočnih stepenica Rangera može biti teško.

Foto: Screenshot

3. Prostor – 86 / 100

Ranger nudi model za svaku primjenu. Regular Cab je tradicionalni kamionet s dva sjedala i s najvećim kapacitetom nosivosti u ponudi. Sadrži 1.252 kg nosivosti i ima maksimalnu duljinu tereta od 2.317 mm. Ako uzmete Super Cab, dobit ćete par malih stražnjih sjedala. No, vjerojatnije je da će se ona koristiti kao siguran prostor za pohranu alata ili materijala nego za ljude. Nosivost ovdje pada između 1.142 i 1.197 kg, ovisno o modelu, a duljina tereta je 1.847 mm.

Za Double Cab Rangers prognozira se da će biti pravi jackpot. Nudi duljinu tereta od 1.549 mm s nosivošću koja varira između 1.070 kg i 1.199 kg. Ako Vam ponestane mjesta, postoji potencijal za vuču prikolice s kočenjem do 3.500 kg. Međutim, zapamtite da odabir manjeg omjera krajnjeg pogona značajno smanjuje potencijal vuče, i to na 1.800 kg. Možda biste željeli imati na umu da modifikacije Ranger Raptora usmjerene na terenske performanse zapravo ometaju njegovu praktičnost.

Modifikacije Raptorove teške šasije povećale su njegovu težinu do te mjere da je njegova maksimalna nosivost smanjena na samo 620 kg. To je nekih 400 kg ispod praga od 1040 kg potrebnog za LCV klasifikaciju. Njegovo maksimalno ograničenje vuče s kočenjem također je smanjeno na samo 2.500 kg, punih 1.000 kg manje od najsposobnijih običnih Ranger Double Cabova.

Kao što je uobičajeno u sektoru pick-upa, Ford nudi golem niz dodatne opreme koja kupcima Rangera omogućuje prilagođavanje svojih kamioneta načinu na koji će ih koristiti. Prelistajte brošuru i pronaći ćete sve. Od obloga za zaštitu čeličnog prtljažnika, do potpune navlake s tvrdim krovom koji učinkovito pretvaraju vaš Ranger Double Cab u SUV. Tu je i C-kanalni sustav upravljanja teretom koji je ugrađen u modele s višim specifikacijama, nosač za bicikle i, naravno, kuka za vuču koju je ugradio proizvođač.

Foto: Screenshot

4. Potrošnja – 67 / 100

Ford Ranger nikada nije bio najučinkovitiji pick-up, ali su napravljena poboljšanja na trenutnom modelu koja povećavaju ekonomičnost goriva do 17%. Ford je dodao automatski Start-Stop sustav ručnom modelu (ne i automatskom) i električni servo upravljač. Izbor omjera krajnjeg pogona nadopunjuje promjene napravljene na Rangerovim motorima. Ranger Raptor dobio je verziju 2,0 EcoBlue dizela od 210 konja. Uz zdravih 500 Nm okretnog momenta, ta snaga daje vrhunskom kamionetu vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h od 10,0 sekundi. Nije to fascinantno brzo, ali nije niti loše. Osim toga, Ranger Raptor ima desetobrzinski automatik sličan onom u Mustangu i ažuriranom Transitu.

Rangerova najbolja kombinirana ekonomičnost goriva od 6,9l / 100 km dolazi iz manualnih verzija 2,0 EcoBlue od 130 i 170 konja u obliku Regulara ili Super Caba. Ovi modeli daju emisiju CO2 do 188 g / km. Ako tražite najekonomičniji Ranger, trebat će vam model 2,0 EcoBlue u obliku standardne kabine koji Vam daje emisiju CO2 od 179 g/km.

Koji god Ranger odabrali, vidjet ćete da je ekonomičnost malo manja od štedljivijih modela kao što su Nissan Navara i Mitsubishi L200. Za usporedbu, Ranger Raptor tvrdi da troši do 8,9l / 100 km, što je razumno s obzirom na njegov snažniji motor. Svi Rangeri dolaze s jamstvom od tri godine / 95 tisuće kilometara, što nije ništa posebno u današnje vrijeme. Uz to, postoji 12-godišnje jamstvo protiv perforacije i jedna godina jamstva za kvar za Ford Assistance.

Ford Ranger
Foto: Screenshot

5. Sigurnost – 93 / 100

Ford Ranger uvijek je bio blizu vrha pick-up klase po pitanju sigurnosti. Ovaj model dobio je punu ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP-u gdje je prvobitno testiran 2012. godine. Sada je faceliftom dodan arsenal elektroničkih pomagala za vozača kako bi se stvari dodatno poboljšale. Svi Rangeri imaju zračne jastuke za vozača, suvozača, prsni koš i za koljena te sklopivi stup upravljača i napredni sustav kontrole stabilnosti ESC. To uključuje pomoć pri kretanju uzbrdo, kontrolu spuštanja na nizbrdici, kontrolu prilagodljivog opterećenja, ublažavanje prevrtanja i kontrolu ljuljanja prikolice. Tako je kamionet potpuno opremljen u smislu tehnologije.

Osim toga, paket pomoći vozaču (košta oko 11 tisuća kuna) dodaje napredne tehnologije kao što su prilagodljivi tempomat, pomoć pri održavanju trake, automatska duga svjetla, prepoznavanje prometnih znakova i ublažavanje sudara. Iako je bilo nekoliko izvještaja o problemima s pokretanjem motora i otkazivanju zglobova pogonskog vratila, bilo je nekoliko prijavljenih problema s dugoročnom pouzdanošću Rangera. S obzirom da Ford ima više zastupnika nego bilo koji drugi proizvođač, rijetko tko je daleko od franšiznog prodajnog mjesta za servis i rezervne dijelove, iako možda nećete nužno dobiti pristojnu razinu usluge za korisnike ako je vjerovati nekim anketama.

Ukupni bodovi za Ford Ranger: 84 / 100 – Nagrađivani kamionet Ranger izvrstan je za vožnju i zabavu, ali i sigurnost, no većina njegovih suparnika jeftinija je i manje troši

Ford Ranger – tri zanimljive činjenice

1. Ime Ranger: Dok Ford nije 2011. godine predstavio prvi Ranger zasnovan na T6 platformi, 28 godina trajala je proizvodnja. No, te 1983. godine nije bilo prvi put da se “Ranger” našao na Fordovom popisu modelu. Naime, od 1967. do 1981. Ranger je bio gornja razina opreme na Fordu F-100/150. Godine 1980., primjerice, Ford je nudio modele Ranger i Ranger XLT, uz dopunu Ranger Lariat.

2. Prethodnik zvan Courier: Početkom 1970-ih, američki proizvođači automobila bili su suočeni s porastom jeftinog japanskog uvoza, uključujući kamionete. Ako nije posjedovao model kojim bi bio konkurentan na tržištu, svaki je proizvođač počeo surađivati s japanskim suparnikom. Surađivali su na način da bi ti proizvođači uvezli kamionet i pretvorili ga u svoj vlastiti. Počevši 1972. godine, maleni Courier trajao je do Rangerovog debija te je dao Fordu vremena da razvije vlastiti mali kamionet.

3. Ford Ranger iz 1983. godine: Ford je lansirao Ranger početkom 1983. godine. Novi kamionet nudio je krevete od preko dva metra i tri izbora motora. 2,0-litreni četverocilindrični i 2,8-litreni V6 plinski motor te 2,2-litreni četverocilindrični dizel. Ovaj model samo s uobičajenom kabinom u početku je nudio pogon na stražnje kotače (4×2), a kasnije u modelnoj godini slijedi pogon na četiri kotača (4×4).

Članak objavio Luka Petkovic

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai: Nije lider u svojoj vrsti, no napredovao je

Lando Norris

Tko se to ugurao na postolje uz Red Bull? Mislio je nakon Bahreina da ovo nije moguće…