in

Koliko puta se smije pasti vozački ispit u Hrvatskoj?

koliko puta se smije pasti vozački ispit

Vožnja je sloboda, ali prvo treba položiti vozački ispit. Mnogi se pitaju koliko puta smiju pasti prije nego odustanu. U Hrvatskoj nema ograničenja broja izlazaka na vozački ispit. 

Možete pokušavati dok ne položite, ali svaki pokušaj košta. Ipak, većina položi iz nekoliko pokušaja. Želite li saznati kako se pripremiti i povećati šanse za uspjeh? Nastavite čitati i otkrijte savjete koji će vam pomoći da postanete siguran vozač.

Koliko puta se smije pasti vozački ispit u Hrvatskoj?

U Hrvatskoj nema ograničenja za broj pokušaja polaganja vozačkog ispita. Kandidati mogu izlaziti na ispit onoliko puta koliko im je potrebno da ga polože. Ovo pravilo vrijedi za sve dijelove ispita – teorijski dio, prvu pomoć i praktičnu vožnju.

Ipak, postoji vremensko ograničenje. Ako kandidat ne položi ispit u roku od 18 mjeseci od prvog izlaska, mora odraditi dodatnih 12 sati vožnje prije sljedećeg pokušaja. Ovo pravilo služi kako bi se osiguralo da kandidati održavaju i unapređuju svoje vještine.

Cijena svakog izlaska na ispit može se nakupiti. Zato se mnogi kandidati pokušavaju dobro pripremiti prije prvog pokušaja. Neki instruktori vožnje preporučuju barem 35-40 sati praktične vožnje prije izlaska na ispit.

Zanimljivo je da tijekom ispita iz vožnje za B kategoriju u automobilu mogu biti dva kandidata istovremeno. Ovo omogućuje da se više ispita obavi u jednom danu, ali može biti stresno za neke vozače početnike.

mladi vozač i instruktor u autu

Postupak nakon pada na vozačkom ispitu

Pad na vozačkom ispitu nije kraj svijeta. Mnogi kandidati kroz to prođu, a važno je znati što dalje. Nakon neuspješnog pokušaja, kandidat ima pravo na ponovni izlazak na ispit. Nije potrebno čekati dugo – novi termin se može dobiti već za nekoliko dana.

Autoškola će obavijestiti kandidata o datumu i vremenu sljedećeg ispita. Prije toga, preporučuje se dodatna vježba s instruktorom. To je prilika da se poprave greške i stekne više samopouzdanja za volan.

Cijena ponovnog izlaska na ispit je niža od prvog polaganja. Kandidat plaća samo dio koji nije položio – bilo teoriju ili vožnju. Nema ograničenja broja pokušaja, ali svaki novi izlazak znači i dodatni trošak.

Važno je ne obeshrabriti se nakon pada. Mnogi vozači s godinama iskustva su pali prvi put. Treba ostati smiren i usredotočen na cilj. Uz malo više vježbe i pripreme, sljedeći put će sigurno biti uspješniji. Svaki pokušaj je korak bliže vozačkoj dozvoli i samostalnoj vožnji.

Moguće posljedice višestrukog pada

Višestruki pad vozačkog ispita može imati neke ozbiljne posljedice. Financijski teret je možda najočitiji – svaki novi pokušaj košta. Kandidati moraju platiti za dodatne sate vožnje i pristup ispitu, što se brzo nakupi.

Osim novca, tu je i psihološki pritisak. Ponavljani neuspjesi mogu narušiti samopouzdanje vozača početnika. Neki počnu sumnjati u svoje sposobnosti za volanom. Stres i anksioznost oko polaganja mogu postati pravi problem.

Odgoda samostalne vožnje je još jedna posljedica. Dok prijatelji već uživaju u slobodi vlastitog prijevoza, oni koji padaju moraju i dalje ovisiti o drugima. To može biti frustrirajuće, posebno za one koji trebaju vozačku za posao.

Postoji i rizik od razvijanja loših navika. Neki kandidati počnu “učiti za test” umjesto da se stvarno pripreme za sigurnu vožnju. To može biti opasno kad konačno dobiju dozvolu.

Za neke, višestruki padovi mogu dovesti do odustajanja. Odluče da vožnja možda nije za njih, što ograničava njihove mogućnosti u budućnosti.

mlada žena zabrinuta za volanom

Najčešći razlozi za pad na vozačkom ispitu

Neprovjeravanje prometnih uvjeta je često kamen spoticanja za mnoge kandidate. Ova greška uključuje propust u gledanju retrovizora i provjeri mrtvog kuta prije manevriranja. Iskusni vozači to rade instinktivno, ali novajlijama zna promaknuti.

Oduzimanje prednosti drugim vozilima je još jedan čest razlog pada. Kandidati ponekad krivo procijene brzinu ili udaljenost nadolazećih vozila. Ova greška može biti opasna u stvarnom prometu.

Nepoštivanje prometnih znakova i signalizacije također dovodi do padova. Bilo da je riječ o prelasku pune crte ili ignoriranju znaka stop, ovakvi propusti se strogo kažnjavaju na ispitu.

knjiga prometnih propisa i notes na kojem je nacrtano križanje

Neprilagođena brzina je problem za mnoge. Neki voze presporo iz opreza, dok drugi pretjeruju s brzinom. Obje krajnosti mogu rezultirati padom.

Loše parkiranje je noćna mora za mnoge kandidate. Paralelno parkiranje posebno zna biti izazovno. Mnogi padnu jer ne uspiju pravilno parkirati u zadanom prostoru ili vremenu.

Koliko košta ponavljanje vozačkog ispita?

Ponavljanje vozačkog ispita može biti skupo iskustvo za džep vozača početnika. Cijena varira ovisno o tome koji dio ispita se ponavlja. Za ponovni izlazak na ispit iz prometnih propisa potrebno je izdvojiti oko 30 EUR.

Ako niste uspjeli položiti vožnju, ponovni pokušaj košta otprilike 50 EUR. No, tu nije kraj troškovima. Prije ponovnog izlaska na ispit vožnje, često je potrebno uzeti dodatne sate vožnje s instruktorom. Cijena jednog sata vožnje kreće se od 20 do 30 EUR, ovisno o autoškoli.

Zamislite situaciju: padnete vožnju i odlučite uzeti još 5 sati vožnje prije ponovnog pokušaja. To bi vas moglo koštati i do 200 EUR, uključujući cijenu ispita! Zato je pametno dobro se pripremiti prije prvog izlaska na ispit.

Zanimljivo je da nema ograničenja koliko puta možete izaći na ispit. Ali nakon 18 mjeseci od polaganja prometnih propisa, morate odvoziti barem 12 dodatnih sati prije sljedećeg pokušaja. To je dodatni trošak od najmanje 240 EUR. Uf, bolje položiti što prije!

Članak objavio N Ć

Lancia Delta Integrale tijekom Tour de Corse Historique 2020.

Lancia Delta: Simbol talijanske automobilske izvrsnosti

najbolji auto za početnike

Top 10 najboljih automobila za početnike