Pretraži
80.000 naspram 12.000.000 – Ekipa iz Volkswagena smatra da je Elon Musk hvalisavac te da im Tesla uopće nije konkurencija. No, je li to doista tako?

80.000 naspram 12.000.000 – Ekipa iz Volkswagena smatra da je Elon Musk hvalisavac te da im Tesla uopće nije konkurencija. No, je li to doista tako?

Objavljeno: 24/10/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Screenshot

Budimo iskreni, dok se nije pojavio Elon Musk i Tesla Motors, električna vozila su se uglavnom svodila na automobile za golf terene i jedinstvene projekte nastale u nečijoj garaži. Toyota je imala Prius, Lexus svoje hibridne perjanice, a ostali manje više nisu ni razmišljali o stuji.

No, uspjeh Modela S promijenio je način na koji ljudi doživljavaju električne automobile te je potaknuo automobilsku industriju da počne puno ozbiljnije razmatrati koncept električnih vozila. Naravno, nitko ne tvrdi da je Model S pokrenuo lavinu elektrifikacije (i dalje tvrdim da je elektrifikacija prvenstveno ekonomsko pitanje a tek potom ekološko) ali je neosporno bio u pravo vrijeme na pravom mjestu. Netko je trebao dobro prodrmati usnule automobilske divove da prihvate činjenicu promjenjene buduće mobilnosti i “car as a service” koncepta.


Tesla Model S


Budući da je Elon Musk “postavio” Teslu kao najpopularnijeg proizvođača električnih automobila na svijetu, mogli biste pomisliti da će se drugi proizvođači zabrinuti da će ih istisnuti iz segmenta u koji još nisu pošteno ni ušli. No, ako je suditi prema nedavnim komentarima Volkswagenovog izvršnog direktora Matthiasa Müllera, proći će još dosta vremena prije nego Tesla postane prava prijetnja.

Naime, tijekom nedavne panel rasprave o budućnosti električnih automobila, moderator je spomenuo pozornost koju privlači Tesla svojom prodajom električnih vozila.

Müller, iako nije kritizirao same automobile, iskoristio je prigodu kako bi kritizirao Teslu kao kompaniju. Konkretno, Müller je spomenuo Teslinu malu proizvodnju i kontinuirane gubitke, kao i nedavno otpuštanje nekoliko stotina zaposlenika.


Tesla gigatvornica


“Moram reći nekoliko riječi o Tesli: uz dužno poštovanje, postoje neki svjetski prvaci kada su u pitanju velike grandiozne najave i samohvala. Neću nikoga imenovati. Postoje kompanije koje prodaju jedva 80 000 vozila godišnje. Onda, s druge strane su tu kompanije poput Volkswagena koji prodaje 11 milijuna automobila ove godine i proizvodi profit od 13 do 14 milijardi eura. Ako sam točno informiran, Tesla svakog kvartala uništi milijune dolara s tri znamenke, i uz to otpušta svoje radnike. Društvena odgovornost? Molim vas. Nemojmo se zanijeti i brkati kruške i jabuke”, objasnio je Müller.


Pogledaj galeriju

Treba napomenuti da ovo nije prvi puta da je Müller odbacio Teslu kao svojeg suparnika. U rujnu je izjavio da Tesla nije konkurencija Volkswagenu. “Poštujemo svu konkurenciju, uključujući i Teslu. Ali, čini se da je njihov poslovni model drukčiji od našeg.”

Tesla i Volkswagen će se međutim uskoro natjecati puno izravnije, nego što to čine sada. Naime, Volkswagen je nedavno potvrdio planove za proizvodnju I.D. Buzz električnog minibusa, a do 2025. godine planira u ponudi imati najmanje 30 potpuno električnih vozila, uključujući i proizvodnu verziju Porsche Mission E koncepta, koji je direktni suparnik Modelu S.

Naravno, uvijek se postavlja pitanje zašto se div poput Volkswagena uopće i osvrće na nekoga tako “beznačajnog” poput Tesle? Pa, možda zato što i nije tako beznačajan…

 


Vjetar u leđa ovakvim izjavama iz Volkswagena daje i sam Elon Musk s konstantnim odgađanjima isporuka Tesla Modela 3.

Naime, kao što smo već prije pisali Tesla je do sada isporučila je samo 220 Modela 3 te ih je proizvela svega 260 u trećem kvartalu, iako ih je planirala proizvesti više od 1 500.

Odgovarajuću na upite Teslinih kupaca, koje je zanimalo hoće li svoje automobile dobiti ove godine, Musk je napisao: “Prosinac će biti veliki mjesec, tako da je to vrlo izgledno, iako je u ovom trenutku nemoguće to sa sigurnošću potvrditi”.

Iako je Internet već prepun komentara kako je Musk ozbiljni opsjenar koji će po ne znam koji put opet povući za nos svoje kupce (koji su pritom unaprijed uplatili automobil a da ga nikada nisu ni vidjeli), činjenica je da se ovako nešto ne bi toleriralo niti jednom drugom proizvođaču automobila (da napisao sam da je Tesla proizvođač automobila i vjerovali ili ne oni to doista i jesu).

Ako maknemo sa strane određeni broj Tesla evanđelista  koji su opsjednuti svime što Tesla proizvede ili Musk najavi (nešto kao Apple iPhone korisnici) ostaje činjenica da sada već nezanemarivo veliki broj ljudi doista želi posjedovati električni automobil i sukladno tome su spremni vjerovati čak i kada ih netko opetovano mulja.

I svi već ozbiljno sumnjaju (da ne kažem znaju) da će Tesla do kraja godine proizvesti bilo kakvu ozbiljniju količinu Tesla Modela 3 isto kao što sumnjaju i u OVAKVE TVRDNJE

međutim dok god konkurencija na tržište ne izbaci nešto bolje, Tesla će biti sinonim za tehnološki napredak i budućnost vožnje. A konkurenciji fali (osim rješenja) i ozbiljne marketinške agresivnosti, tehnološkog hypea i želje da budu drugačiji.


Povratak na vrhpointer
Zatvori X