Pretraži
1981 BMW 320i , Dvolitreni  šestcilindraš, savršeno stanje, mala kilometraža, Bracqov dizajn i sve što stare BMW-e čini tako magičnima…za samo 27.500 €!

1981 BMW 320i , Dvolitreni šestcilindraš, savršeno stanje, mala kilometraža, Bracqov dizajn i sve što stare BMW-e čini tako magičnima…za samo 27.500 €!

Objavljeno: 02/10/2018 / Autor: Vozim HR / Foto : Autoleitner.nl

Početkom osamdesetih BMW Trojka je bio ultimativni sportski automobil. Još bolje – to je i danas! BMW E21 se počeo proizvoditi 1975. i bio je zamjena za legendarni 2002, a proizvodio se do 1983. i pojave E30. Da, s E21 je nastala serija 3, koja je iz generacije u generaciju postajala legendarnija i nažalost – veća.

Fantastični dizajn Paula Bracqa s klasičnim „morski pas“ dizajnom sprijeda i „Hofmeister kinkom“  na C nosaču straga je lagano evoluirao; od početnih motora s četiri cilindra do šestcilindričnih 1977., od karburatora do el. ubrizgavanja goriva, od 315/316 do 323i… no što nudi ovaj Brasilbraun E21?

Francuska veza

Kao što možete pogoditi po žutim farovima ovaj je 320i došao u nizozemski Autoleitnerov salon iz Francuske, generalni servis je obavljen prije 600 km (na 13.878 km), ima opcijske aluminijske 13-colne alu-felge s Michelinkama dimenzija 185/70 R13, a tu su i električno podesivi retrovizori, originalni alat…ukratko sve što Vam je trebalo 1981. Klima? Tada je globalno zagrijavanje podrazumijevalo izbacivanje metana nakon nedjeljnog roštilja s preljutim kobasicama!



Ono po čemu je E21 poseban su dvije stavke; interijer i motor. BMW Serije 3 je prvi dobio tipični BMW kokpit okrenut prema vozaču, kasnije je to primjenjeno i na E28 i E24 (Petici i Šestici) sve do E90, gdje se tradicija pregazila modernim dizajnom. Šteta. U svakoj staroj Trojki se svaki vozač osjeća kao kod kuće, čak i danas. Sve je na pravom mjestu, sve je smješteno logično i praktično a pošto 1981. opreme i nije bilo previše ništa Vam nije remetilo koncentraciju.

U usporedbi s današnjom Playststion4/TFT generacijom interijera je vrlo vidljivo da su konzole nakrcane gomilom nepotrebnih podataka i mjernih instrumenata, a pošto je Charles Lindbergh preletio Atlantik bez ikakvih sredstava navigacije ovaj BMW Vam nudi i više no što trebate!

Pojam modernog sportskog automobila

Stanje karoserije je besprijekorno, baš kao i kompletna mehanika. Ovo je sjajna prilika da isprobate BMW koji ima sve vrline koje su ga dovele na sam vrh sportskih automobila – lakoću, snažan motor, sjajno upravljanje i balans, kvalitetu izrade i neodoljiv zvuk malog Sechszylinder-Reihenmotora.

Da, 120 KS ne zvuči spektakularno kao današnjih 340 KS u nasljedniku BMW-a 320i – BMW-u serije 2 Coupé  M240i (najmanjem modelu sa šest cilindara), no ono što kvari priču za nasljednika je 450 kg viška u odnosu na 1.115 kg za E21 320i. Da, imamo osjećaj da danas BMW –e voze baš svi koji si ih mogu priuštiti, no nekad Vam sav novac svijeta ne bi pomogao da se izvučete iz proklizavanja živahnog stražnjeg kraja – pa i sa 122 KS iz 1.991 ccm.

Zato i danas 320i daje dojam znatno bržeg automobila, pogotovo za svojim volanom s kojim ima dosta posla i u ljetnim mjesecima. Zima? BMW-i se prije nisu vozili zimi, bar ne bez nekog betonskog bloka u prtljažniku i čavlerica. Živahni motor razvija 160 Nm okretnog momenta pri 4.000 o/min i maksimum od 181 km/h, a ubrzava do 100 km/h za 10,7 s. Respektabilno, uz grleni zvuk Solexovog rasplinjača!



Možda će Vam se cijena činiti previsokom za model bez ikakvog sportskog pedigrea, no to jednostavno nije slučaj; E21 320i Turbo su u Grupi 5 s M12 Formula 2 motorom (baziranim na serijskom M10) težili 740 kg (s vozačem i 60 l goriva!) te je razvijao preko 300 KS pri 9.250 o/min. Da, poslušajte tu simfoniju prvom prilikom na YouTubeu! Ziher se prisjećate narančastog Jägermeister čudovišta BMW Junior Teama, kojeg su između ostalih vozili Stück i Peterson ili IMSA verzije s 500 KS kojima su Porschee 934 ganjali izvjesni Gilles Villeneuve i Eddie Cheever. Krajnji tuning?

žSchnitzer 320i Turbo s 560 KS iz 1.4 litrenog motora! Isti M12 turbo motor je koristio Brabham u F1 gdje je za kvalifikcije razvijao i do 1.300 KS…a sve je počelo s E21. Toliko o nedostatku trkaćeg pedigrea u odnosu ns 2002 i E30…glupost. Razmislite o tome ukoliko iskeširate 27.500 hiljki za ovaj predivan brazilsko smeđi žutooki E21. Vrijedi svakog centa!


Pogledaj galeriju


savršeno očuvani 1981 BMW 320i

Povratak na vrhpointer
Zatvori X