Pretraži
Honda stavlja tipke i gumbe na komandnu ploču, usprkos maniji „touchscreena“.

Honda stavlja tipke i gumbe na komandnu ploču, usprkos maniji „touchscreena“.

Objavljeno: 01/04/2020 / Autor: Mihael / Foto: Honda

Pogledajte praktički bilo koji novi automobil ovih dana i primjetit ćete kod svih nešto zajedničko. Kažete kotači, volan, sjedala i motor? Nismo tako očiti, pogledajte malo bolje. Da, da zasloni osjetljivi na dodir postali su najnovije utočište za mjerenje i odmjeravanje tko ima veći. Zaslon dakako, ono drugo je obrnuto proporcionalno (sorry Tesla).

Možda možemo zbijati šale na račun Tesle, dok oni zbijaju šale na račun manjka kvalificiranih informatičara u Wolfsburgu, ali moramo priznati da im u posljednjih godinu dana posao ide zavidno dobro. Ne brinite, nije nam Tesla u fokusu sa svojim 17 inchnim, ovaj, zaslonima. Ima novi stari igrač u biznisu koji vidi da se stvari mogu raditi i na pametniji način, kontra mainstreama i to nas uvijek veseli vidjeti.

 



 

Honda je odlučila poslušati svoje kupce tako da je djelomično reducirala funkcionalnosti koje smo skoro pa već naučili pripisivati dodirnim zaslonima onako po defaultu. Novi model Honde Jazz za europsko tržište je ispod touchscreena dobio klasične okretne gumbe za regulaciju grijanja u kabini i podešavanje klima uređaja.


Honda touchscreen

Honda touchscreen

Honda touchscreen


Razlog za takvu „retro“ odluku je vrlo jednostavan i očit svima koji slijepo ne sline za kompletnim touchscreen komandnim pločama. Praktičnost i sigurnost u vožnji. Naime, ljudi osim vida imaju i vrlo istančan osjet dodira koji ime je potpuno neiskorišten kada pred njih stavite, zvuči paradoksalno, zaslon osjetljiv na dodir. Iako osjetljivi na dodir, zasloni ne daju nikakvu osjetnu povratnu informaciju kojom bi čovjek mogao precizno odrediti položaj nečeg na tom zaslonu.

Kratke vibracije su najdalje do čega smo tehnološki došli, ali one samo kazuju da je dodir ostvaren ali ne i što se zapravo dogodilo. Postoje neka napredna tehnološka rješenja koja bi mogla doskočiti i tome ali ona za sada gotovo da spadaju u sferu znanstvene fantastike.

Drugim riječima, da bi čovjek mogao znati što se događa na dodirnom zaslonu, treba skrenuti pogled što je prilično nezgodna stvar za napraviti u vožnji. Honda se ovim potezom približava brojnim svojim kupcima među kojima ima i dosta starijih kojima zasloni osjetljivi prije svega predstavljaju komplikaciju nečega inače tako esencijalnog, prijevoznog sredstva.


Pogledaj galeriju


Honda touchscreen

Povratak na vrhpointer
Zatvori X