Pretraži
Audi e-tron Sportback s 300 kW snage je trenutno najatraktivniji električni automobil na tržištu. No je li sve baš tako ?

Audi e-tron Sportback s 300 kW snage je trenutno najatraktivniji električni automobil na tržištu. No je li sve baš tako ?

Objavljeno: 20/11/2019 / Autor: Petar Bondek / © 2019 by AUDI AG

Audi e-tron Sportback : Prva asocijacija na novi Audi? Definitvno ED-209!

Ukoliko niste teški fan Paula Verhoevena i njegovog RoboCopa iz 1987. –  ED-209 je kratica za Enforcement Droid, model 209, tihog, srebrnog mrkog droida samohotku koji pokušava terminirati…sve. Vjerojatno shvaćate kuda ide ova priča o novom Audiju…


Petogodišnjaci ne mogu uzeti 100 Eura s ruba prtljažnika – i to ne zbog nedostatka motivacije! © 2019 by AUDI AG


Još se nisam oporavio od vizualnog šoka uzrokovanog pojavom dvoipotonskog e-trona na parkingu zgrade, a već mu stiže manji buraz čudnog naziva – Sportback – ta oznaka ukratko znači da moraš biti aktivni sportaš da bi se popeo u prtljažnik!


Novi e-tron klizi u tišini…čuje se samo stenjanje asfalta! © 2019 by AUDI AG


Tipični problemi svih SUV-ova su tu – žele biti elegantni coupei, ali to ne mogu, isto kao što bi ja želio biti morski pas, ali mogu samo pjevati Metkov hit. Trebao bi izgledati bar pola broja manji od  Big Daddyja e-trona, no to mu nekako ne uspijeva…Pitam se gdje je nestala sva Audijeva elegancija na koju smo se naviknuli od sredine 1990-ih? U Audiju e-tron Sport­backu 55 quat­tro definitivno nije…

 

Audi e-tron Sportback : Tehnologija narodu!

Serijska digital matrix LED svjetla su kao takva prva na svijetu, te osvjetljavaju put u HD-u, kojim e-tron grabi guran s 561 Nm. Tako leti do 100 km/h za samo 6,6 s, uz el. limitiran maksimum od 200 km/h.

 



 

No, ukoliko prebacite iz D u S mod mjenjača u boostu oslobađate dodatnih 35 kW i 103 Nm, pa ubrzanje do stotke iznosi 5,7 s. Impresivno, no zašto Audi skriva kilažu kao zmija noge?


Ovo bi mogao biti i cockpit lovačkog zrakopova šeste generacije – vozač je ionako suvišan! © 2019 by AUDI AG


Objasniti će Vam položaj, konstrukciju i raspored 36 modula u aluminijskom laminatu u podnici, Cx od sjajnih 0,25  no težinu…Da, shvaćam da je težina trn u oku svakog proizvođača el. automobila, no ujedno je i naznaka dinamike.

Dvije ključne značajke svakog automobila su cijena i omjer snage i težine, no težina se uporno gura u onu hrpu malih slova pred kraj pdf-a, koju ne čitaju ni ljudi koji ih rade. A sad uzimam kratku stanku da saznam kilažu fantastičnog novog Audija…


Navodno je ovu boju (Plasma plavu) naručio Darth Vaderov nećak! Ne mora biti crna da ti se svi miču s ceste!© 2019 by AUDI AG


Eto me – dvadeset minuta kasnije i nakon intenzivnog guglanja stigli smo do brojke od 2.480 kg – suhe težine. Hm, nisam siguran da su vizionari 1950-ih mislili na takav razvoj stvari kad su stvarali BAT-Alfe i Firebird koncepte. Što se tiče Audija, njegov flert s luksuzom  je započeo 1968., godinu dana prije lansiranja Apolla 11 – s modelom 100 (C1).

 

Najluksuzniji Audi je prije 51 godinu težio 1.391 kg manje od ovog posljednjeg krika e-napretka kroz tehniku. To nije nikakva kritika – to je činjenica!

 

…i vjerovali ili ne imao je istu namjenu kao i e-tron Sportback – prijevoz ljudi s točke A do točke B!



 

Pogledaj galeriju

Audi e-tron Sportback

Povratak na vrhpointer
Zatvori X